کد خبر: ۱۶۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه بوانات در گفتگو با«شیرازه»:

بسیج، تمام قد در صحنه حضور دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه بوانات گفت: تشکیل نیروی بسیج یکی از مهم‌ترین ابتکارات امام خمینی (ره) بود که باتوجه‌به روحیه و تفکر حاکم در این مجموعه در تمام عرصه‌هایی که کشور و نظام اسلامی نیاز به یاور برای پیشبرد اهداف خود داشت در صحنه تمام‌قد حضور داشت.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، تجربه نشان داده است هرکجا کشور دچار بحران شد تفکر بسیجی بود که کشور را از بحران نجات داد، این یعنی شجره طیبه‌ای که با خون هزاران شهید آبیاری و تبدیل به درخت تنومندی شده است که در حال تکثیر به جهان اسلام است. 

در همین بین حجت‌الاسلام مهدی جوزدانی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه بوانات در واکنش به سؤال خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه به نظر شما تفکر بسیجی به چه میزان در پیشرفت کشور تأثیر داشته است؟ گفت: تشکیل نیروی بسیج یکی از مهم‌ترین ابتکارات امام خمینی (ره) بود که باتوجه‌به روحیه و تفکر حاکم در این مجموعه در تمام عرصه‌هایی که کشور و نظام اسلامی نیاز به یاور برای پیشبرد اهداف خود داشت در صحنه تمام‌قد حضور داشت که نمونه آن مقابله با فلج اطفال در دهه ۷۰، یاری آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی یا مقابله با اغتشاشگران و... می‌باشد که البته می‌توان گفت وجود این تفکر است که از لحاظ صنایع نظامی و علم و فناوری تا این حد پیشرفت کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش بسیج مردمی در عرصه خدمت و امید آفرینی گفت: ازآنجایی‌که بسیج برخاسته از دل مردم است و با مشکلات مردم آشنایی دارد و همدیگر را بهتر درک می‌کنند حضور در میدان آنها باعث دلگرمی، پیشرفت دلسوزانه کار و امید به اینکه انسانیت در نظام اسلامی تقویت یافته می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه بوانات تفکر بسیجی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات دانست و افزود: تفکر بسیجی یعنی کار خالصانه، یعنی کار بدون چشم داشت به مزد و تشکر، یعنی کار تا حصول نتیجه نه کار به‌اندازه سرمایه و داشته‌ها. اگر این تفکر در بین مسئولان ما و مردم حاکم شود مسیر حرکت انقلاب برای رسیدن به اهداف مادی و معنوی چندبرابر می‌شود، در مقام مثال می‌شود به وجود روحیه بسیجی در صنایع نظامی و دفاعی اشاره کرد که چقدر پیشرفت کرده و عدم این روحیه در صنایع خودروسازی کشور اشاره کرد که پیشرفت نمی‌کند تا جایی که اعتراض رهبر معظم انقلاب هم در سالیان قبل به دنبال داشت.

حجت‌الاسلام جوزدانی به نقش بسیج در خنثی‌کردن جنگ ترکیبی امریکایی و صهیونیستی علیه ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: نیروی بسیج چون یک شبکه است و در همه نقاط و اقشار وجود دارد اگر برنامه‌ریزی صحیح شود و همان خط سیری که دشمن به‌ویژه منافقین برای شبهه‌افکنی و جنگ ترکیبی دارند را به‌عکس دنبال کنند؛ یعنی یک تیم قوی پاسخ شبهات را بدهند یا به فرهنگ و شکست‌های غرب اشاره کنند و بسیجیان آن را در بین مردم منتشر کنند خودبه‌خود بخشی از دشمنی دشمنان نقش‌برآب می‌شود. مشکل ما دو چیز است: همیشه در مقام مدافع بوده‌ایم و به‌صورت شبکه‌ای فعالیت نمی‌کنیم.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان