کد خبر: ۱۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «شیرازه»:

بسیج حلقه میان مردم و حاکمیت است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج حلقه اتصال میان حاکمیت با همه اقشار جامعه بوده است و به‌عنوان یک نهاد مردم پایه در اغلب عرصه‌هایی که خدمت‌رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مشارکت تخصصی مردم برای ارائه خدمات بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،باید گفت: بسیج متعلق به قشری خاص نیست؛ زیرا یادآور رشادت‌های ملت ایران و متعلق به همه مردم ایران است. از مهم‌ترین و اثرگذارترین اقدامات امام خمینی (ره) تأسیس بسیج بود، قوام، تثبیت نظام ما و صدور نظام ما به سرتاسر دنیا از این تفکر بسیجی نشأت می‌گیرد. 

در همین راستا محمدمهدی فروردین عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: تفکر بسیجی موجب ترویج فرهنگ ازخودگذشتگی برای حفظ همه داشته‌ها در همه زمینه‌ها و تلاش برای گسترش و بارور نمودن آنهاست لذا این تفکر تاکنون نقش موتور پیشران در مسیر پیشرفت و توسعه عدالت‌محور را ایفا نموده است.

وی با اشاره به نقش بسیج بیان کرد: بسیج حلقه اتصال میان حاکمیت با همه اقشار جامعه بوده است و به‌عنوان یک نهاد مردم پایه در اغلب عرصه‌هایی که خدمت‌رسانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مشارکت تخصصی مردم برای ارائه خدمات بوده است، ایفای نقش نموده است. 

فروردین در ادامه افزود: دفاع نظامی از کیان میهن اسلامی امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه سازندگی در رفع محرومیت از اقشار ضعیف در حوزه سلامت و در حوزه فرهنگ و به‌طورکلی همه عرصه‌هایی که نظام نیازمند مشارکت مردم در امر خدمت‌رسانی بوده است؛ لذا در جامعه‌ای که مشارکت و اتصال بین حاکمیت و مردم جهت هرگونه خدمت‌رسانی برقرار شد، ره‌آورد آن امید آفرینی میان توده‌های مردم خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: چون فرهنگ بسیجی منبعث از فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی برای نیل به اهداف متعالی است بدون شک موجب رفع انسداد در رفع مشکلات نیز خواهد بود. 

وی در پایان بیان کرد: بسیج مظهر تحقق برنامه‌های دفاعی در همه جلوه‌های جنگ ترکیبی دشمنان این مرزوبوم نیز هست. به‌عنوان‌مثال یکی از عرصه‌های جنگ ترکیبی جنگ شناختی است، لذا به‌محض صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر مقابله با این جنگ شناختی با سلاح تبیین بسیجیان متخصص در امر تبیین، وارد عرصه شدند و مبارزه بی‌نظیری هم از خود بر جای گذاشته و می‌گذارند.

انتهای پیام/224224

برچسب ها: بسیج ، هفته بسیج ، شیرازه
نظرات بینندگان