کد خبر: ۱۶۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه زرین‌دشت در گفتگو با «شیرازه»:

بسیج، بستر نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف جامعه است

مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه زرین‌دشت گفت: امام راحل با درایت و دوراندیشی خاص خود با تشکیل بسیج مستضعفین زمینه ورود و حضور توده‌های مردم را در امور مختلف جامعه فراهم کردند تا رکن مردمی‌بودن نظام همواره پابرجا بماند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام جلال زحمت‌کشان مسئول دفتر نمایندگی سپاه ناحیه زرین‌دشت در واکنش به اهمیت و جایگاه بسیج در جامعه به خبرنگار این پایگاه تحلیلی خبری گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است به این معنا که رکن اساسی نظام مردم هستند؛ یعنی این مردم هستند که می‌توانند و باید در تمام عرصه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نقش‌آفرینی کنند و بسیج درحقیقت بستر نقش‌آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف جامعه است. 

وی گفت: امام راحل با درایت و دوراندیشی خاص خود با تشکیل بسیج مستضعفین زمینه ورود و حضور توده‌های مردم را در امور مختلف جامعه فراهم کردند تا رکن مردمی‌بودن نظام همواره پابرجا بماند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه زرین‌دشت با اشاره به فعالیت و اثرگذاری بسیج گفت: بسیج درواقع تشکیلات بروز اراده و توان مردم است، در عرصه سیاسی با تبیین و روشنگری، جهت‌دهی به مطالبات و مطالبه‌گری، حضور به‌موقع در صحنه و موضع‌گیری در جهت تقویت موضع انقلاب در عرصه اقتصادی با تشکیل تعاونی‌های مردمی جهاد سازندگی، تقویت گفتمان حمایت از تولید داخلی و به‌عنوان سنگرهای جبهه جنگ نرم، تولید محتوای تراز فرهنگ اسلامی، تربیت نیروی کارآمد و متخصص و جهادی، و حضور و تلاش مؤثر در عرصه‌های مختلف اثرگذار است.

جلال زحمت‌کشان بیان کرد: تأثیر بسیج در عرصه بین‌المللی ارائه یک الگوی کارآمد برای دیگر کشورهای اسلامی و حتی جوامع غیراسلامی که انگیزه عدالت‌طلبی و مبارزه با ظلم و استکبار را دارند، است. الگو و پیشینه تمام گروه‌های مقاومت در منطقه که امروز خط مقدم مبارزه با استکبار هستند بسیج است، موفقیت امروز گروه‌های مقاومت نظیر گروه حماس در مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی، مرهون الگوگیری از بسیج و نشر تفکر بسیجی در میان مسلمانان و آزادی‌خواهان منطقه و جهان است.

وی در پایان گفت: امروز و پس از واقعه طوفان الاقصی تفکر بسیجی، یعنی ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی و عدالت‌طلبی، مرزهای کشورهای اسلامی و منطقه غرب آسیا را درنوردیده و به قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرده است، تظاهرات چندصدهزارنفری در لندن، پاریس، نیویورک و... حاکی از نشر و مقبولیت مبانی تفکر بسیج که همان اصول اخلاقی و فطری انسانی است در میان جوامع مختلف دنیا دارد؛ بنابراین اثرگذاری نرم بسیج از طریق نشر و نفوذ تفکر بسیجی، بُعد جهانی یافته و این طلیعه تشکیل تمدن نوین اسلامی بر پایه ارزش‌های اسلام ناب و ظهور حضرت حجت سلام‌الله‌علیه است .

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان