کد خبر: ۱۶۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۰ آذر ۱۴۰۲
یادداشت/

ایران قوی با مجلس کار آمد

روز دهم آذر ماه به نوعی روز بزرگداشت آیت الله شهید مدرس نماینده شجاع و بصیر و با تدبیر و کار آمد مجلس شورای ملی عهد سیاه رضا خانی است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امروز دهم آذر ماه  در تقویم ایران اسلامی روز مجلس است، مجلسی که قانون گذار است و باید ناظر بر اجرای مصوبات و قوانین تصویب شده سالیان اخیر و مصوبات مجالس ادوار گذشته باشد.

روز دهم آذر ماه به نوعی روز بزرگداشت آیت الله شهید مدرس نماینده شجاع و بصیر و با تدبیر و کار آمد مجلس شورای ملی عهد سیاه رضا خانی است.

 اینکه چرا مدرس نماد نماینده راستین ملت آن‌هم در مجلس عصر استبداد و سیاهی معرفی شده جای تامل و تفکر دارد. لابد او با همین وضع جسم نحیف و با همان لباس پاک و مندرس که لباس بیشتر اولیا الله بوده و هست فرد یا نماینده اثر گذار زمانه خود و مدافع منافع ملی بوده است.

اما ایا مجلس و مجلسیان ما امروزه این‌چنین‌اند؟مجلس باید قوی و پیشرو و کار آمد باشد. ایران قوی در سایه دولت و مجلس قوی و نیروهای مقتدر معنا و مفهوم دارد.در تمام ادوار مجالس گذشته و حال که بنگریم مردم منافعی از این نهاد قانون گذاری برده و میبرند اما در عین حال نقدی از بابت همین ارگان برایشان پیش می‌آید.

امام خمینی رحمت الله علیه مجلس را" عصاره فضایل ملت" دانسته اند.حقا و انصافا هم همین‌طور باید باشد.باید با سواد ترین و مطلع ترین افراد از مشکلات مردم و مسائل کشور به مجلس راه یابند.

 نمایندگانی پاکدست و بی‌حاشیه که اهل زد و بند و رانت بازی و پارتی بازی و گسترش تبعیض نباشند و موجب بی اعتمادی مردم و نومیدی نسل جوان و نخبگان کشور نگردند.

اما امروزه چنین نمایندگانی در مجلس ما کم هستند. مجلس باید قدرتمند باشد و درست و به موقع تصمیمات مهم حکومتی را بگیرد.مجلس قدرتمند یار و یاور رهبری و امید کارگزاران ملت است اما مجلسی که نمایندگانش در اندیشه تقابل با این و آن باشند و  پیوسته به دنبال حاشیه سازی و رسیدن به منافع شخصی و حزبی و انحراف اذهان عمومی جامعه از واقعیات موجود باشند نه راه به جایی می‌برد و نه عزت و اعتباری بین مردم و موثرین جامعه خواهد داشت.

مجلسی که همراه با دولت و قوه قضائیه است موجب پیشرفت کشور می‌گردد به شرطی که این همراهی منافع ملت و آحاد جامعه را تضمین کند.

در تمامی مجالس دنیا باید افراد متخصص و کار امد بر کرسی تصمیم گیری‌های مهم بنشینند و تصمیمات و مصوباتشان ضمانت اجرایی داشته باشد.

 مجلس شورای اسلامی در ایران نیز در عرصه بین المللی باید به نحوی عمل کند که دنیا بر روی تصمیمات آن حساب باز کند. 

مجلس به‌عنوان موتور پیشران جامعه می‌تواند نقش موثری در ارتقاء ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف باشد. 

وحدت بین مجلس و دولت می‌تواند بشتر معضلات و مشکلات را حل کند، نماینده مجلسی که در برابر تهدیدات این و آن بترسد و بلرزد و یا با یک پیشنهاد مالی تطمیع گردد و یا به هر دلیلی از اصول اساسی اسلام و انقلاب زود وا دهد و نتواند مدافع منافع ملی و محافظ ارزش‌های مد نظر کشور باشد، از جمله نتواند حافظ و پاسدار خون‌های پاک شهیدان وطن باشد فاقدصلاحیت‌های لازم برای حضور بر کرسی تصمیم سازی مجلس است.

 مجلس اگر تاثیر گذار باشد و قدرتمندانه خود را در امور جاری کشور نشان دهد می‌تواند بر تمامی ارکان تاثیرات لازم خود را داشته باشد.

در نهایت اینکه امروز مجلس باید در خود تحولی نو آغاز کند و از ابتدا در رابطه با اصلاح آئین نامه‌های داخلی خود ورود کند و ساختار اداره مجلس تقویت و اصلاح گردد تا بتواند هم تصمیمات خوبی بگیرد و هم نمایندگانی حقیقتا کار امد را به عموم‌ مردم معرفی کند تا امیدهای رفته از این نهاد مهم، حیاتی و حاکمیتی بار دیگر به سمت مردم و دلسوزان نظام برگردد.

لازم است از نمایندگان حقا جهادی و حقیقتا انقلابی مجلس شورای اسلامی کشورمان که در مسیر رفع مشکلات کشور و توسعه و عمران و آبادانی مناطق حوزه‌های انتخابیه خود تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر نمایم.


نویسنده: سیدمحی‌الدین حسینی، فعال رسانه

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان