کد خبر: ۱۶۲۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید حمید امانی:

من هم مثل بقیه باشم

شهید حمید امانی در وصیت‌نامه خود آورده است:« اگر جنازه داشتم كه من هم مثل بقيه و اگر نداشتم من هم مثل شهداى بى‌پيكر كه مزارى دارند به شهداهاى بى‌پيكر مزارى اضافه نماييد.»
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید»

شهيد  حميد اماني در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌اي مذهبي در شهرستان اقليد ديده به جهان گشود .

وي پس از پشت سر گذاشتن دوره طفوليت راهي مدرسه شده دوره ابتدایی ، راهنمایی و متوسطه را در محل سکونت خود با موفقيت پشت سر گذاشت و موفق به اخذ ديپلم شد .

در آن دوران به فکر سازندگي و استقلال فرهنگي و اقتصادي در تمام زمينه‌ها بود تا اين که در سال ۱۳۶۱ به واسطه رشته تحصيلي خود که تعمير ماشين بود به جبهه‌هاي جنگ حق عليه باطل اعزام و به منطقه جوان‌رود رفت.

نکته قابل توجه اين که اين شهيد عزيز در سن ۱۶ سالگي وارد صحنه جنگ شد و هميشه و تا زمان شهادتش دائماً در جبهه بود تا اين که در بهمن ماه سال ۶۴ در سن ۲۰سالگي در عمليات فاو مورد اصابت ترکش خمپاره از ناحيه پهلو گرديد و به درجه رفيع شهادت رسيد .

روحش شاد و يادش گرامي

فرازي از وصيت نامه شهيد

پدر و مادر ازتان عذرخواهى مى‌كنم و مرا ببخشيد اگر در حق شما ظلم كردم و جدا مرا حلال كنيد.

و سفارش ديگرم اين مى‌باشد اگر جنازه داشتم كه من هم مثل بقيه و اگر نداشتم من هم مثل شهداى بى‌پيكر كه مزارى دارند به شهداهاى بى‌پيكر مزارى اضافه نماييد.اگر پدر و مادر اجازه داده درضمن شرط آن مى‌باشد.

ديگر عرضى ندارم و از همه شما التماس دعا دارم و همگى شما را به خداى بزرگ مى‌سپارم.

به اميد زيارت كربلا و قدس. خدايا ستارگان كه رفتند، خورشيد را نگهدار. آمين يا رب العالمين.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان