کد خبر: ۱۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
معاون وزیر کشور:

فضای عمومی استان فارس مهیای حضور سرمایه‌گذاران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: فضای عمومی استان فارس مهیای حضور سرمایه‌گذاران است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه سفر خود به استان فارس در حاشیه بازدید از پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان در شیراز در جمع خبرنگاران افزود: می‌توان گفت که مدیران ارشد این استان کاملاً آمادگی دارند که از هرگونه سرمایه‌گذاری حمایت کنند.

وی یکی از عوامل مؤثر در حذف حلقه‌های وابستگی به خارج از کشور در برخی از صنایع راهبُردی را پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و ادامه داد: امیدواریم بخش خصوصی و فعالان اقتصادی ارتباط خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر و نزدیک‌تر کنند و به نسل جوانی که این شرکت‌ها را شکل داده‌اند نیز اعتماد کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما در تلاش هستیم طرح تحول‌آفرین توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی را مجدانه پیگیری کنیم تا زنجیره‌های ارزش دارای رقابت و راهبردی را در کشور شناسایی کنیم و به دنبال این هستیم تا یک رابطه منطقی نیز بین شرکت‌های دانش‌بنیان و این زنجیره‌های ارزش برقرار کنیم تا بتوانند در زنجیره‌های ارزش نقش‌آفرینی کنند . 

وی، با اشاره به حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: این حمایت‌ها کمک خواهد کرد که این شرکت‌ها بتوانند از فرصت‌های تبصره ۱۸ استفاده کنند و با دریافت تسهیلات فضای بهتری برای تولید و عرضه محصولات خود فراهم کنند.

بازگشت ۲۴۵ واحد تولید راکد به چرخه تولید
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور، اقدامات انجام شده در فارس در زمینه احیای واحدهای راکد را قابل‌تقدیر دانست و گفت: طی سال گذشته و امسال ۲۳۵ واحد راکد در این استان به چرخه تولید بازگشته‌اند که عدد قابل‌توجهی است.

کوشش تبار افزود: از این تعداد ۱۹۲ واحد طی سال گذشته و ۴۳ واحد نیز از ابتدای امسال تاکنون احیا شده‌اند که دارای ۱۰ نیروی کار به بالا هستند.

فضای عمومی استان فارس مهیای حضور سرمایه‌گذاران است

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون، ظرفیت تولید ۱۶۰ واحد افزایش‌یافته و سعی شده است، از رکود واحدهای صنعتی جلوگیری شود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: نکته مهم دیگر اینکه در استان فارس در کنار احیای واحدهای راکد این است که از ورود دوباره این واحدها به رکود نیز جلوگیری شده است.

کوشش تبار گفت: در برخی واحدها و بنگاه‌ها مانند فاتح صنعت که در حوزه تأمین تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارد می‌تواند نماد ایران قوی را با حضور جوانان خوش‌فکر و ایده‌پرداز دید که توانسته‌اند حلقه‌های وابستگی کشور را به صنایع مختلف و محصولات خارجی کم کنند و مانع از خروج ارز از کشور نیز شوند.

کوشش تبار افزود: مجموعه‌هایی نیز که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت دارند به سهم خود از خروج ارز جلوگیری می‌کنند و این نشان می‌دهد که ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی به جایگاهی رسیده که برخی تولیدات ما به کشورهای اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی ادامه‌دار: برخی صنایع مانند صنایع غذایی از جمله ب.آ نیز با ۶۲ محصول تولیدی نشان داد که می‌تواند در استانداردهای جهانی نقش‌آفرین باشد و همه اینها بیانگر این است که نشاط اقتصادی در استان شکل‌گرفته است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان