کد خبر: ۱۶۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس:

انقلاب اسلامی یک نظام توحیدی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: این نظام دینی در این ۴۵ سال در بعضی عرصه‌ها سیر موفقیت و تعجب‌برانگیز داشته است؛ اما در بعضی عرصه‌ها موفق نبوده‌ایم و دچار چالش شده‌ایم.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، همایش بصیرتی جهاد تبیین در مصلی نمازجمعه شهرستان قیروکارزین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس در همایش بصیرتی جهاد تبیین در شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک نظام توحیدی است که یک ولی‌فقیه جامع‌الشرایط در رأس آن نظام قرار گرفته است اظهار داشت: این نظام دینی در این ۴۵ سال در بعضی عرصه‌ها سیر موفقیت و تعجب‌برانگیز داشته است؛ اما در بعضی عرصه‌ها موفق نبوده‌ایم و دچار چالش شده‌ایم.

انقلاب اسلامی یک نظام توحیدی است

حجت‌الاسلام محمود محمودی زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها مثال زده‌اند ما در عرصه دفاعی و نظامی موفق بوده‌ایم گفت: در اوایل انقلاب کاملاً وابسته بودیم و هیچی از خودمان نداشتیم. به تعبیر مقام معظم رهبری محتاج سیم‌خاردار بودیم. اما امروز جزء کشورهای ابرقدرت نظامی هستیم. امروز در سیستم پهپادی متهم هستیم به اینکه به کشور ابرقدرت روسیه کمک می‌کنیم. در عرصه موشکی متهم هستیم که ایران در حال پشتیبانی از کشورهاست. 

وی با بر شمردن عامل‌های موفقیت و پیشتازی در نظام دینی و توحیدی عنوان کرد: اولین عامل موفقیت در یک نظام دینی و توحیدی تبعیت از رهبری و حاکم دینی است. مجموعه نظامی و دفاعی ما کاملاً همراه و گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری بوده و در این راستا موفق بوده است. اما در عرصه‌هایی مثل اقتصاد ناموفق بوده‌ایم. علت این بوده است که دست‌اندرکاران و متولیان امر اقتصاد نگاه آن‌ها به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری نبوده است. نگاه رهبری به اقتصاد، اقتصادی درون‌زا است و اسلامی است. اما متولیان این امر در برخی دولت‌های گذشته نگاه به بیرون داشته و بارها اعلام کرده‌اند که ما نمی‌توانیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز پاشنه آشیل نظام اسلامی مسائل اقتصادی است؛ لذا اگر مردم در اقتصاد در تنگنا و دچار مشکل هستند به‌خاطر این است که مسئولین نتوانستند با نگاه رهبری به اقتصاد، همراهی کنند. در این راستا در طول چهل و پنج سال گذشته هر جا روحیه انقلابی داشتیم؛ یعنی تبعیت و همراهی امت با حاکم دینی داشتیم موفق بودیم. 

انقلاب اسلامی یک نظام توحیدی است

وی افزود: عامل دوم موفقیت یک نظام دینی صبر و استقامت است. بر اساس آیات قرآن کریم خداوند می‌فرماید اگر بعد از ایمان اهل استقامت بودید خداوند به شما محبت و برکات نازل می‌کند. رسیدن به قله، صبر و استقامت نیاز دارد و بدون آن نمی‌توان به قله برسد. مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند به قله نزدیکیم خستگی به خودتان راه ندهید. اما این مسیر کوتاه برای رسیدن به قله خستگی و مشکلات دارد و نیاز به صبر و استقامت دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس گفت: ملت ایران اگر امروز به‌عنوان یک نظام مقتدر در برابر استکبار ایستاده و فرهنگ انقلابی خود نه‌تنها به کشورهای منطقه بلکه سراسر جهان گذر داده بافرهنگ صبر و استقامت گسترش داده و نتیجه آن را حتی در برخی کشورهای آفریقایی می‌بینیم.

وی بیان کرد: سومین عامل موفقیت و پیشتازی نظام دینی و توحیدی جهاد است. جامعه دینی اگر می‌خواهد موفق باشد باید حداکثر تلاشش در عرصه‌هایی که کشور به آن‌ها نیاز دارد وارد شود، بکار ببندد. زمانی کشور با چالش نظامی روبرو است، ملت بیایند در عرصه نظامی ورود کنند و علیه دشمن جهاد کنند که ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس این کار را انجام دادند. در عرصه اقتصادی، جهاد اقتصادی لازم است. دشمن وارد حریم و چالش‌های اقتصادی ایجاد کرد؛ وظیفه ملت است وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند.

انقلاب اسلامی یک نظام توحیدی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فجر استان فارس اظهار داشت: اگر امروز می‌بینیم مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین مطرح می‌کنند ایشان متوجه حمله دشمن در عرصه‌های مختلف است. دشمن چالش و جنگی که برای نظام اسلامی به وجود آورده یک جنگ ترکیبی، شناختی و ادارکی است. ایشان تنها راه مقابله با دشمن فقط یک راه آن هم جهاد تبیین دانستند در این راستا باید جهاد تبیین کرد تا جوانان را از هجمه دشمن حفظ کرد و اگر این اتفاق نیفتد دشمن موفق خواهد شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان