کد خبر: ۱۶۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۳۰ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس:

کاهش تصادفات نیازمند پیوست فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده و عدم کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای باید پیوست فرهنگی در کنار اقدامات تخصصی اتخاذ شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علیرضا راستیار در آیین گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل و راهداری، گفت: فعالیت صنف حمل‌ونقل در حوزه کالا و مسافر و راهداران در زندگی روزمره مردم مشهود است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس افزود: در زمانی که کشور در جنگ تحمیلی قرار داشت، رانندگان به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲ برای تخلیه بنادر لبیک گفتند و کشور را از یک بحران جدی نجات دادند که اکنون نیز فعالان این عرصه گوش‌به‌فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و حماسه‌های بسیاری از سوی فعالان عرصه حمل‌ونقل نظیر جابه‌جایی زوار امام حسین (ع) و مواکب در ایام اربعین، جابه‌جایی مسافران و کالا در طول ایام سال و... در حال انجام است.

 وی با تشریح شرایط کاری بخش راهداری و حمل‌ونقل تصریح کرد: راهداران همواره در شرایط سخت و بحران بایستی در صحنه حضور داشته باشند؛ بنابراین در هر زمان به حالت آماده‌باش برای خدمت‌رسانی هستند.

 راستیار با بیان اینکه نگهداری راه‌های شریانی یکی از وظایف اصلی راهداری است، ادامه داد: استان فارس باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی خود در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با دارابودن بیش از ۲۱ هزار کیلومتر انواع راه جایگاه مهمی دارد که تردد ایمن و روان همواره در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس است.

کاهش تصادفات نیازمند پیوست فرهنگی است

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس احداث راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بیان کرد: ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار استان فارس نیاز به احداث ۷۰۰ کیلومتر راه دارد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته که با انعقاد تفاهم‌نامه از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی نیز برای برخورداری این روستاها از راه آسفالت استفاده شود. 

وی ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در استان فارس را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: تلفات و تصادفات جاده‌ای یکی از بحران‌های جدی محسوب می‌شود که از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان اصلاح و به محور دو بانده تبدیل شده اما کاهش تلفات جدی صورت نگرفته است؛ بنابراین باتوجه‌به نظر کارشناسان باید با اتخاذ پیوست فرهنگی در کارها، فرهنگ ترافیکی تقویت شود تا بتوان تصادفات و حوادث ترافیکی را کاهش داد.

 راستیار در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت خانواده بزرگ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، گفت: مجموعه راهداری و حمل‌ونقل استان در ایام نوروز، تعطیلات تابستانی، راهداری زمستانی و... فعال است تا رسالت خود را مبنی بر برقراری ترددی ایمنی، بدون دغدغه و آسان کاربران جاده‌ای در محورهای استان انجام دهند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان