کد خبر: ۱۶۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۰۵ دی ۱۴۰۲
باز هم بوی شهادت از صحرای دمشق به مشام می‌رسد؛

سید رضی که بود؟+ فیلم

دشمن است دیگر، کم که می‌آورد دست به نبرد ناجوانمردانه می‌زند، یک روز در خاکریزهای دجله و مجنون و روزی دیگر در دل سرزمینی مقدس که نگین صبر و استقامت را در خود جای داده است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،  شهادت، شهادت است، فرقی نمی‌کند برای این خاک و سرزمین باشد یا برای حفظ حرمت ارزش‌ها و محافظت از حریمی که روزی حرمت حرم اهل بیت بوده است.

دشمن است دیگر، کم که می‌آورد دست به نبرد ناجوانمردانه می‌زند، یک روز در خاکریزهای دجله و مجنون و روزی دیگر در دل سرزمینی مقدس که نگین صبر و استقامت را در خود جای داده است.

روزی سربازان وطن را به خاک و خون می‌کشد و دیگر روز سرداران نام‌آور را غافلگیرانه به‌ شهادت می‌رساند.

زمانی نظامیان را نشانه می‌رود تا توان نظامی را متزلزل سازد و دگر بار سردمداران علم و دانش را، تا شاید توان علمی را کاهش دهد، اما غافل از اینکه نه آن روز که نبرد مسلحانه در جبهه‌های نبرد به راه انداخت و نه امروز که پاسداران و نگاهبانان این سرزمین را با خدعه و نیرنگ به شهادت می‌رساند، نتوانسته ذره‌ای خدشه به اقتدار این انقلاب، نظام و اسلام وارد کند.

و امروز هم پس از شهید همت‌ها، شهید کاظمی و جهان‌آراها، شهید حججی‌ها، شهدای هسته‌ای و سردار بزرگ اسلام حاج قاسم عزیز، به سراغ یاران دیرین سردار جبهه مقاومت رفتند و در حرکتی ناجوانمردانه با شلیک موشک کسی را به شهادت رساندند که خود سال‌هاست چشم انتظار شهادت بود.

آری شهادت فرزندان غیور ایران زمین این بار نه از خاک‌های تفتیده جنوب بلکه از خرابه‌های شام و صحرای حلب و منطقه زینبیون به مشام می‌رسد.

تاریخ باید بداند دفاع از حرم عمه سادات حضرت زینب (س) دلیل نمی‌خواهد، راهنمایش دل است و بهانه‌اش هم دل و بیعت حسینیان زمان؛ بیعتی است به‌رنگ خون که جلوه‌ای از این عهد و پیمان را پیکر مطهر شهدای مدافع حرم به تصویر کشیده‌اند و امروز هم نماد این عهد و پیمان دیرین، باز هم شهیدی شد، از نسل حاج قاسم. شهید سید رضی موسوی یار و رفیق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که بعد از ظهر روز گذشته حوالی ساعت ۱۶ به وقت تهران در حمله موشکی رژیم غاصب صهیونیستی در منزلش در منطقه زینبیون به شهادت رسید.

سید رضی که بود؟

سیدرضی موسوی یکی از سرداران نیروی قدس سپاه پاسداران بود که در سوریه به عنوان مسئول «پشتیبانی از جبهه مقاومت» حضور داشت.

این شهید بزرگوار از با سابقه‌ترین نظامیان ایرانی حاضر در سوریه و از افراد نزدیک به سردار شهید قاسم سلیمانی و سردار محمد حجازی بود که بیش از سه دهه وظیفه‌ «پشتیبانی از جبهه مقاومت» را بر عهده داشت.

بر اساس آنچه از سوی رسانه‌ها  درباره‌ جزئیات نحوه‌ شهارت سردار موسوی اعلام شده است، اسرائیل ، ساعت ۱۶ به وقت تهران با شلیک ۳ موشک از آسمان جولان اشغالی محل حضور سردار موسوی در منطقه زینبیون دمشق را مورد هدف قرار داد که منجر به شهادت این فرمانده سپاه پاسداران شد.

نویسنده: سمیه رعیتی،فعال رسانه

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان