کد خبر: ۱۶۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۹ دی ۱۴۰۲
دقایقی قبل؛

دیدار ۲ هزار نفر از مردم قم با رهبر انقلاب آغاز شد +فیلم

با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه امام خمینی، دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ آغاز شد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه امام خمینی، دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ آغاز شد.

روزنامه اطلاعات در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۵۶ مقاله‌ای را با عنوان «ایران و استعمار سرخ و سیاه» به امضای «احمد رشیدی مطلق» به چاپ رساند و در این مقاله به امام خمینی (ره) توهین کرد.

مردم استان قم به همین مناسبت ۱۹ دی‌ماه همان سال دست به تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ این مقاله زدند که این قیام نقش بسزایی در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران داشت که از آن به‌عنوان جرقه انقلاب و سرآغاز بیداری ملت ایران یاد می‌شود.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

رهبر انقلاب: 

قدرت نقش‌آفرینی مردم را فراموش نکنیم

قدرت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ را ما نباید فراموش کنیم. این را در زندگی خودمان تجربه کردیم، هم خودمان باید فراموش نکنیم، هم این تجربه را به دیگران منعکس کنیم.

امروز غزه را ملاحظه کنید. نقش‌آفرینی حضور مردم و ایستادگی مردم در یک حادثهٔ عظیم، یعنی یک گروه کوچک، یک مردم محدود، مثلاً دو میلیون جمعیت من‌باب‌مثال در یک وجب زمین، آمریکا با آن عظمت را و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده. قدرت حضور مردم؛ یعنی این.

حادثهٔ قم یک حادثه‌ای است به‌مراتب از این بالاتر. چرا؟ برای خاطر اینکه در روز نوزدهم دی مردم قم آمدند در خیابان، شهید هم دادند، کتک هم خوردند، عده‌ای هم زندان رفتند، اما سرآغاز یک جریانی شدند که آن جریان توانست یک رژیم وابستهٔ مستکبر ظالم مسلّط بر این کشور را در طول مدت حدود یک سال سرنگون کند.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
منبع: khamenei.ir
نظرات بینندگان