کد خبر: ۱۶۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۳۰ دی ۱۴۰۲
جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس خبر داد:

برپایی ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی انتخاباتی در دانشگاه‌های فارس

جانشین ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اهمیت و نقش تعیین‌کننده فضای دانشگاهی در انتخابات، گفت: پیش‌بینی شده ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی و بیش از ۱۰۰ کرسی آزاداندیشی با موضوع انتخابات در دانشگاه‌های سراسر استان برگزار شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، محمد جواد کهندل‌پورجانشین بسیج دانشجویی فارس گفت: بسیج دانشجویی فارس برنامه‌های بسیار خوبی را تا یازدهم اسفندماه در دانشگاه‌های فارس پیش‌بینی کرده و علاوه بر کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی، اعزام بیش از ۱۰۰ سخنران از سوی شبکه تبیین گران بسیج دانشجویی به نقاط مختلف استان، دعوت از چهره‌های مطرح کشوری برای حضور در دانشگاه‌ها، برپایی جلسات نقد و بررسی و میزگردهای تخصصی از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف مردم است و بی‌تردید کسانی که از این حق استفاده نکنند دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند.

جانشین بسیج دانشجویی فارس ادامه داد: در هر کشوری امنیت و مشارکت انتخاباتی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

کهندل‌پور یادآور شد: در ۴۵ سال گذشته از انقلاب اسلامی، همه انتخابات‌ها با مشارکتی بالاتر از میانگین جهانی، در امنیت کامل، با سلامت بدون خدشه و با رقابت سالم برگزار شده است و دشمنان انقلاب در تلاش‌اند این افتخار بزرگ نظام را زیر سؤال ببرند.

جانشین بسیج دانشجویی فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: ۴ مؤلفه تعیین‌کننده امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در برگزاری انتخابات بسیار مهم است و این شاخص‌ها با همکاری مردم، گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی و مجریان و ناظران انتخابات به دست می‌آید.

برپایی ۳۰ کرسی نظریه‌پردازی انتخاباتی در دانشگاه‌های فارس

وی ادامه داد: تقویت هر کدام از این مؤلفه‌های چهارگانه بر عهده بخشی از نظام است و سلایق و گروه‌های سیاسی می‌توانند با ایجاد زمینه رقابت سالم میزان مشارکت را افزایش دهند.

این مقام مسئول گفت: گروه‌های سیاسی باید از تخریب رقبا پرهیز کنند و در یک فضای سالم و پرهیز از سیاه‌نمایی یا بزرگ‌نمایی موجبات حضور حداکثری مردم در این عرصه سرنوشت‌ساز را فراهم سازند.

کهندل‌پور یادآور شد: در این دوره ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوبی از سوی رسانه‌ها برای معرفی نامزدها فراهم شده و همین مسئله تا حد زیادی از اسراف و بریز و بپاش‌های دوره‌های گذشته کم می‌کند و نامزدهای جوان‌تر و با توان اقتصادی کمتر نیز می‌توانند در این میدان با خیال آسوده به رقابت بپردازند.

جانشین بسیج دانشجویی فارس با اذعان به اینکه مردم در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی‌برند، گفت: مردم ما بسیار صبور هستند و این بار نیز در انتخابات ۱۱ اسفند برگ زرین دیگری را بر دفتر افتخارات کشور اضافه خواهند کرد، اما این باعث نمی‌شود که مسئولان از وظیفه رسیدگی به امور مردم در مسائل اقتصادی و معیشتی شانه خالی کنند.

کهندل‌پور افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم شاهد جلوه‌های زیبایی از حضور مسئولان و به‌ویژه رئیس‌جمهور در بین مردم هستیم و همین مسئله باعث امید به آینده و جلب‌اعتماد بیشتر مردم به خدمتگزاران خود شده است.

انتهای خبر/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان