کد خبر: ۱۶۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

۱۹۰ مسجد در فارس آماده میزبانی از معتکفین می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اعلام کرد که تاکنون ۱۹۰ مسجد در سطح استان برای میزبانی از معتکفان در روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب اعلام آمادگی کرده و مهیای برپایی این آیین معنوی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: شورای راهبردی اعتکاف در فارس به ریاست آیت‌الله لطف‌الله دژکام؛ نماینده، ولی‌فقیه در فارس با شعار "اعتکاف، معنویت تمدن‌ساز" تشکیل و از نظر محتوایی، رسانه‌ای، خدماتی و تبلیغی برنامه‌ریزی شده است.

وی با تصریح بر اینکه دستگاه‌های مختلف فارس مساجد میزبان اعتکاف رجبیه را پشتیبانی می‌کنند و شهرداری شیراز نیز حمایت مالی خوبی از این آیین معنوی کرده که در میان مساجد توزیع می‌شود، ادامه داد: از ۱۹۰ مسجد که تاکنون مهیای اعتکاف شده‌اند، ۹۰ مسجد در سطح شیراز است و ۱۰۰ مسجد در دیگر شهرستان‌های ۳۷ گانه فارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه سال گذشته هشت مسجد شیراز میزبان اعتکاف‌های دانش‌آموزی بود، پیش‌بینی کرد امسال شمار مساجد میزبان معتکفین نوجوان به بالغ بر ۱۰ مسجد افزایش یابد.

حجت‌الاسلام قانع افزود: امسال برنامه‌ریزی منسجمی برای محتواسازی و ارتقای بینش سیاسی معتکفین انجام شده و هدف از آن تقویت ایمان و تعمیق باورهای دینی و عمق‌بخشی به بینش و مسئولیت اجتماعی مؤمنان به‌ویژه درباره مسائل روز جهان و انتخابات است.

این مقام مسئول گفت: بسته‌های تربیتی ویژه‌ای با استفاده از مربیان مجرب برای ارائه در اعتکاف‌های نوجوانان و دانش‌آموزی آماده شده است.

به گفته قانع، برنامه مشترک اعتکاف‌های رجبیه امسال قرائت دعای طلب باران است که جمعه در بین نمازهای جمعه و عصر در همه مصلاهای نمازجمعه و اعتکاف‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای خبر/
نظرات بینندگان