کد خبر: ۱۶۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوار خبر داد:

اعتکاف حرکتی مهم برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوار گفت: حضور جوانان در اعتکاف باتوجه‌به هجمه فرهنگی دشمن، یک حرکت مهم در راستای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل بهار کوار، حجت‌الاسلام و المسلمین جوان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوار امروز ۴ بهمن‌ماه در خصوص برگزاری آئین معنوی اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف در ۲۲ نقطه از شهر کوار و روستاهای شهرستان برگزار می‌شود و ۵ نقطه نیز مخصوص اعتکاف دانش‌آموزان است. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار نفر در سطح کل شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف امسال ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام جوان با بیان این که قرار است سخنرانان متخصص به مراسم اعتکاف دعوت شوند، گفت: در مباحثی مانند احکام اعتکاف و خودسازی، مسائل سیاسی روز و انتخابات متخصصانی دعوت می‌شوند که معتکفین در چندین نقطه از برگزاری اعتکاف شهر و روستاها بتوانند از این ظرفیت استفاده نمایند.
اعتکاف حرکتی مهم برای جامعه‌سازی و تمدن‌سازی

اعتکاف؛ گامی برای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی

وی منویات مقام معظم رهبری راجع به پیشرفت کشور به‌وسیله اعتکاف را یکی از گزینه‌های موفقیت عنوان و بیان کرد: علاوه بر راهیان نور که یک بستر فرهنگی بزرگ برای کار فرهنگی است، حضور جوانان در اعتکاف باتوجه‌به هجمه فرهنگی دشمن، یک حرکت مهم در راستای خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است. 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوار تمدن‌سازی در مسجد را یک آرمان مهم تلقی نموده و افزود: در این ۳ روز که ارتباط جوان با مسائل مادی خیلی کم می‌شود، تمدن‌سازی حول محور مسجد طبق بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید صورت بگیرد.

وی افزود: حکمرانی جامعه باید در دل مسجد اتفاق بیفتد و مسجد به جایگاه حقیقی خود که جریان‌داشتن در ابعاد مختلف جامعه است، دست یابد؛ همان‌گونه که در زمان رسول خدا (ص) و در جنگ تحمیلی ما مسجد توانست نقش حقیقی خود را ایفا کند.

حجت‌الاسلام جوان مهلت ثبت‌نام در این مراسم معنوی را تا یک روز قبل از برگزاری اعتکاف عنوان کرد و اظهار داشت: ثبت‌نام تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد و باتوجه‌به بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی اتفاقات کوچک در گوشه‌ای از کشور توسط دشمن باید این تجمعاتی را که جوانان با عشق و علاقه و باوجود این هجمه فرهنگی خلق می‌کنند، به بطن جامعه انعکاس دهیم.

انتهای خبر/224224
نظرات بینندگان