کد خبر: ۱۶۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
رئیس پلیس فتا استان فارس خبر داد:

برداشت غیرمجاز ۳۰ میلیارد از حساب ۵۰۰ نفر

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی باهویت جعلی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب ۵۰۰ شهروند در ۹ استان نموده بود، خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل روابط عمومی پلیس فتا استان فارس، سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: پس از مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا استان و با بیان اینکه مبالغی به‌صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است، این موضوع در دستور کار افسران این پلیس قرار گرفت و کارشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که همه قربانیان این پرونده که بیشتر افراد مسن و یا کم‌سواد بودند پس از مراجعه به‌پای عابربانک جهت تراکنش‌های مالی، فردی از آنها به بهانه پر بودن سقف برداشت از حسابش و یا کمک‌کردن به آنها جهت تراکنش‌های مالی، اقدام به دریافت کارت‌های بانکی به همراه رمز عابربانک شکایت کرده و پس از گذشت چند روز، شاکیان متوجه برداشت‌های مالی از حساب‌های بانکی خود می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه مأموران در مرحله تحقیقات متوجه شدند متهم در شهرهای چالوس، نوشهر، تهران، کرج، کرمانشاه، قزوین، اصفهان، شیراز، مشهد، قم و... با همین شگرد اقدام به اسکیم کردن کارت‌های شهروندان می‌نموده؛ گفت: با بررسی‌های تکمیلی دراین‌خصوص مشخص شد وی برای پنهان ماندن اقدام به افتتاح حساب با مدارک جعلی نموده است که در یکی از محلات شیراز شناسایی و به همراه تجهیزات اسکیمر دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

برداشت غیرمجاز ۳۰ میلیارد از حساب ۵۰۰ نفر

سلیمانی با اشاره به اینکه متهم غیربومی و دارای سابقه قضایی است، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم به کلاهبرداری از ۵۰۰ نفر و برداشت بیش از ۳۰ میلیارد ریال از شهروندان با استفاده از دو دستگاه اسکیمری که در اختیار داشته اعتراف کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از سرقت به‌صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی‌شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، توصیه کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.gov.ir  و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.


انتهای خبر/
نظرات بینندگان