کد خبر: ۱۶۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
یادداشت؛

حادثه ۱۱ سپتامبر ساختگی بود

این جدیدترین ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در مورد حادثه ۱۱ سپتامبر است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هر از چند گاهی شاهد هستیم که در بحبوحه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و باهدف حذف رقیب و جلب آرای اکثریت، نامزدهای انتخاباتی دست به افشاگری‌هایی علیه همدیگر می‌زنند. 

در این میان، افشاگری‌های رابرت کندی و دونالد ترامپ بیش از سایرین خبرساز شده است.

 خصوصاً دونالد ترامپ که بالاترین مقام اجرایی ایالات متحده را در کارنامه داشته و به اسناد طبقه‌بندی‌شده و محرمانه مربوط به سیاست‌های گذشته دولت آمریکا هم دسترسی داشته است.

 ترامپ که قبلاً خلق و ایجاد داعش توسط دولت اوباما را برملا کرده بود الان قضیه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک را ساختگی اعلام می‌کند.
 
البته ترامپ چه قبل از دوران ریاست‌جمهوری‌اش و چه حین آن به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳،۲۰۱۵، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در برخی مصاحبه‌های تلویزیونی و یا از طریق پست‌های توییتری به ساختگی بودن این قضیه و اشتباه آمریکا در حمله به عراق و افغانستان اذعان کرده بود، اما چند روز قبل مجدداً در یکی از تجمع‌های تبلیغاتی خود به این مورد مهم اشاره کرده و بر ادعاهای قبلی خود پافشاری کرد.

 
ماجرا ازاین‌قرار است که سران آمریکا پس از طراحی سناریوی ۱۱ سپتامبر باتکیه‌بر غول‌های رسانه‌ای خود و ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و پروپاگاندا در سطح جهانی و خلق و نشر روایت دروغ از این قضیه؛ خود را در انظار مردم دنیا مظلوم جلوه داده و افکار عمومی و مواضع سیاسیون در سطح جهان را برای حمله و جنایت آفرینی در افغانستان و عراق با خود همراه کردند.
 
حتی در حوزهٔ فیلم‌سازی نیز در هالیوود چندین فیلم با این موضوع تولید شده و در بخش موسیقی نیز آهنگ‌های متنوعی ساخته و منتشر شد. 

پس از زمینه‌سازی از طریق رسانه، جورج بوش رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده و دیگر سران آمریکایی در سطح جهان بگیروببند راه انداخته و با دوقطبی کردن و یارکشی گفتند هر که با ماست با ماست و هر که با ما نیست با تروریسم است و ما این حق را داریم که با لشکرکشی به خاورمیانه، تروریسمی که علیه ما اقدام کرده را از بین ببریم. 

اما تنها چیزی که از بین رفت جان میلیون‌ها انسان غیرنظامی و در پی آن تشدید بی‌ثباتی و ناامنی در افغانستان و عراق بود.

 همهٔ این جنایات با استفاده از همین روایت دروغ در سریع‌ترین زمان و به جذاب‌ترین شکل ممکن صورت گرفت.

اکنون پس از گذشت ۲۳ سال از آن ماجرا ترامپ همانند آنچه برای سناریوی خلق داعش بازگو کرد، دست به افشاگری زده و ساختگی بودن حادثه ۱۱ سپتامبر را برملا می‌کند؛ جریانی ازپیش‌طراحی‌شده که آمریکا سال‌ها به اعتبار و بهانهٔ آن در جنوب غرب آسیا حضور یافته و با شعار دروغین مبارزه با تروریسم و نابودکردن سلاح‌های کشتارجمعی، غیرنظامیان بسیاری را کشته و منابع آنها را به تاراج برده بود. 

صدالبته فایدهٔ روایت دروغ به‌سرعت و جذابیت آن است که آمریکا دو دهه قبل، از اثرات و منافع آن در جهت پیشبرد سیاست‌های توسعه‌طلبانه و جنگ‌افروزانه خود استفادهٔ لازم را برد و الان و پس از این همه‌سال، اعتراف و اقرار به آن؛ میلیون‌ها جان گرفته شده در عراق و افغانستان را بر نمی‌گرداند. 

اما می‌تواند زنگ عبرتی باشد برای همهٔ ملت‌ها و عوام و خواص جوامع در کشورهای مختلف که فریب روایت دروغ آمریکایی را نخورند. 

نویسنده: صادق امینی، فعال اجتماعی و سیاسی 

انتهای خبر/224224
نظرات بینندگان