کد خبر: ۱۶۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
یادداشت؛

بزرگ‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران حفظ خود است

۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشت و امروزه رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی در حال پاسخ‌دادن به این سوال هستند که بزرگ‌ترین دستاورد این انقلاب و تحول سیاسی عظیم در ایران سال ۵۷ چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، پاسخ‌های مختلفی با توجه جهت‌گیری رسانه‌ها بیان می‌شود و آمارهای مختلفی ارائه می‌دهند که یک دستاورد بزرگ مغفول مانده و به آن اشاره نمی‌شود، اینکه بزرگ‌ترین دستاورد این انقلاب حفظ و ماندگاری آن است که اکنون ۴۵ سال عمر آن است.

بررسی آنچه که در این ۴۵ سال بر انقلاب اسلامی ایران گذشته است به جد ما را به این مسئله معطوف می‌دارد که با شناخت توطئه‌ها و دشمنی‌ها اعمال شده، نمی‌توان به دستاورد بزرگ‌تری دست‌یافت.

اینکه بسیاری از مسئولین دولت موقت جاسوس از آب درآمده و با آمریکا همدست بوده‌اند، گروه‌های انقلابی و مخالف شاه خود به دشمنی با انقلابیون می‌پردازند و تفرقه آغاز می‌شود. 

یک جنگ پنهان شهری آغاز می‌شود و شهرها و روستاهای مختلفی درگیر مسئله خودمختاری می‌شوند. 

تعداد زیادی از مسئولین تراز اول همچون رئیس‌جمهور و مسئولان عالی قضایی ترور می‌شوند.

 نخستین رئیس‌جمهور از کشور متواری می‌شود و در زمره مخالفین قرار می‌گیرد.

 سپس جنگ تمام‌عیار ۸ساله بر علیه حکومت نوپای انقلابی آغاز می‌شود و بسیاری از کشورها به‌طرف مقابل کمک می‌کنند، تحریم‌های همه‌جانبه‌های اقتصادی و سیاسی و علمی شروع می‌شود و ائتلاف‌های بسیار بزرگ بر علیه ایران آغاز می‌شود. 

جنگ فرهنگی و رسانه‌ای عظیم بر علیه هویت فرهنگی و ایجاد گروه‌های تروریستی مختلف در کشورهای همسایه ایران جهت ضربه‌زدن به اساس حکومت و انقلاب و ایجاد ناامنی، صرف میلیاردها دلار بودجه، فتنه‌های عظیم و ده‌ها موارد دیگر، نشان می‌دهد که حفظ خود حکومت بالاترین دستاورد است که باید دیگر دستاوردها را در سایه آن تحلیل کرد. 

خصوصاً اینکه بررسی کشورهای مخالف بلوک غربی و انقلابی نشان می‌دهد که آنها با فشارهای کمتر از آن نتوانسته‌اند موجودیت خود را حفظ کنند، چنانچه اتحاد جماهیر شوروی نمونه حکومت‌های ناکام در مواجه با غرب است که از طنز روزگار در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران خود در ردیف کشورهای غربی قرار گرفته است.

در نهایت این نکته بیشتر دستاورد بودن حفظ انقلاب را نشان می‌دهد که نه‌تنها جمهوری اسلامی علی‌رغم همه موارد بیان شده ماندگار شده بلکه به ماندگاری گروه‌ها و دیگر کشورها حامی خویش نیز کمک نموده، چنانچه در سوریه شاهد آن هستیم.

نویسنده: دکتر سیدمحسن هاشمی، فعال سیاسی و اجتماعی


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان