کد خبر: ۱۶۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛

مشکلات ناتمام شهرک سعدی و حکایت همچنان باقی

محرومیت و نداشتن شبکه فاضلاب در همسایگان شهرک سعدی این روزها دل هر رهگذری را به درد می‌آورد و مردم شهرک سعدی مسئولان را فرا می‌خوانند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»،شهرک سعدی با مختصات جغرافیایی ۳۰ درجه و ۲۵ دقیقه عرض شمالی و ۳۷ درجه و ۲۹ دقیقه طول شرقی در ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متری از سطح دریا با وسعتی معادل ۳۷۵ هکتار، تقریباً در شمال شرقی شیراز قرار دارد.  

در شهرک سعدی آرامگاه یکی از شاعران معروف شیرازی قرار دارد که جهان در کنار حافظ، شیراز را با نام او می‌شناسند.

مردم و گردشگران بسیاری برای گذراندن ساعتی در کنار مزار سعدی شیرازی راه بسیاری را سپری می‌کنند تا به آرامگاه زیبای این شاعر برسند آیا باید وضعیت همسایگان و مردم اهالی این منطقه چنین باشد؟

خبرنگار این پایگاه تحلیلی بری نیز که به همراه چند مسئول  به منظور رفع مشکلات به شهرک سعدی رفتند.

در کوچه باریک آن که قدم می‌زنی و وارد خانه‌ها می‌شوی دچار اندوه می‌شوید چرا که بسیار بار نکردنی است و  با خودتان می‌پرسید آیا اینجا همان جایی است که آرامگاه سعدی وجود دارد؟آیا اینجا جزئی از شهر شیراز است؟ چرا چون مردمانش به سختی زندگی می‌کنند.

مشکلات ناتمام شهرک سعدی و حکایتی همچنان باقیست
خبرنگار این رسانه با توجه به مشکلات موجود به همراه عباس قره‌خانی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج احمدبن موسی(ع) شیراز از وضعیت معیشت همسایگان سعدی بازدید کرد. 

در این بازدید اهالی از وضعیت محله سعدی رضایت خوشی نداشتند.

یکی اهالی این منطقه در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه گفت: شهرک سعدی با مختصات جغرافیایی ۳۰ درجه و ۲۵ دقیقه عرض شمالی و ۳۷ درجه و ۲۹ دقیقه طول شرقی در ارتفاع حدود ۱۵۰۰ متری از سطح دریا با وسعتی معادل ۳۷۵ هکتار، تقریباً در شمال شرقی شیراز قرار دارد.  

وی افزود:مشکلاتی در آب و فاضلاب در کوچه‌ شهید احمد کشاورز که به فسائی‌ها معروف است و کوچه۱۳ بلوار شهید وفایی این شهرک وجود دارد.

یکی دیگر از اهالی این شهرک  که از معرفی خود امتناع کرد نیز بیان کرد: کوچه ۱۳ بلوار شهید وفایی این شهرک و فرعیات مختلف علی‌الخصوص فرعی چهارم فاقد فاضلاب و چندین پرتگاه وجود دارد که موجب سقوط چندین بچه و ماشین در گذشته شده است  همچنین قابل ذکر است که آب بهداشتی منازل در کوچه رها می‌شود و نیاز به آسفالت در این کوچه هم می‌باشد.

وی با تصریح اینکه محله دیگری در این شهرک به نام  امام حسن مجتبی(ع) مشکل آب و فاضلاب دارد که جلسه‌ای با بهمن بهروزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ۲۳ آبان‌ماه برگزار شد همچنین بازدید میدانی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه امسال انجام شد اما هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است و در پیچ و خم اداری شهرداری و اب و فاضلاب  مانده است.

این شهروند به دیگر مشکلات پرداخت و گفت: اقدام دیگر در این محله تقویت فشار آب شرب منازل که در حال حاضر بدلیل فشار پایین اهالی مجبور به استفاده از پمپ می‌باشند که در بازه کوتاه پمپ می‌سوزد.

دیگر اهالی کوچه ۷۹ بلوار نارنجستان قوام درگفتگو با شیرازه اظهار کرد: کوچه ۷۷۹ بلوار نارنجستان با ۱۴۹ پلاک ساختمانی بدلیل عدم وجود شبکه فاضلاب با مشکل بهداشتی نه فقط برای ساکنین آن که برای کل جمعیت شهرک سعدی خطر بزرگی است زیرا بدلیل منبع ۳۰۰ هزار لیتر مکعبی در این کوچه تمامی فاضلاب به منبع آب نفوذ کرده و باعث بیماری شده و می‌شود. 
این کوچه همان کوچه‌ای است که در سال ۹۸ سیل از آن شروع و به سایر نقاط سعدی گسترش یافت.

وی افزود باید گفت: شبکه فاضلاب کوچه ۱۲/۵ محله امام موسی کاظم مدتی است بعد از آغاز به کار رها شده است.

حالا بعد از بازدید میدانی و مصاحبه با مردم که مشکلاتی در حوزه آب‌و‌فاضلاب ،حمل و نقل شهری،برق منطقه و...جلسه‌ای با حضور مسئولان از جمله سازمان آتش‌نشانی، اداره آب‌و‌فاضلاب شهر شیراز، فرمانداری،اداره برق و شهرداری منطقه سه شیرازحضور به هم رساندند و به مشکلات مردم سعدی پس از بازدید میدانی و شنیدن مشکلات پاسخ خود را دادند.

در این جلسه عباس قره‌خانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و سپاه احمد ابن موسی(ع) حضور داشت و در ابتدای این جلسه گفت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی مردمی هستند که دست بیعت به امام خمینی (ره) دادند و ما وظیفه داریم که این را انقلاب را حفظ کنیم.

به گفته وی مشکلات سعدی باید جمعی وربا مشارکت مردم و مسئولان حل شود.

مشکلات ناتمام شهرک سعدی و حکایتی همچنان باقیست

قره‌خانی افزود:با توجه به اینکه ارکان اصلی مسجد پایگاه‌های بسیج است و مردم  باید تمام مشکلات را در مسجد و پایگاه‌ها مطرح کننند تا حل شود.

این مقام نظامی ادامه داد: ما خود را موظف می‌دانیم که در راستای حل مشکلات شهرک سعدی قدم برداریم.

وی گفت:مشکلات مردم توسط خود مردم حل می‌شود و قطعا هدف دولت، مردمی سازی دولت است که الحمدالله این دولت همراهی و همگامی خوبی را با مردم  داشته است.

قره‌خانی با اشاره به هدف تشکیل جلسه تصریح کرد: مساجد محور اصلی حل مشکلات مردم شود و کار مردم در مسجد حل شود.

فرمانده سپاه احمد ابن موسی(ع) با بیان اینکه شهرک سعدی برابری می‌کند با شهر ستان‌های استان فارس و شاهد مقدار خدماتی که در این منطقه باید انجام شود، هستیم،ادامه داد:بیشتر مردمی که در پای صندوق‌های رای می‌آیند و همیشه تا آخرین لحظه و تا پای جان برای انقلابشان ایستاده‌اند از مناطقی هستند که حتی زندگی سختی را دارند.

به گفته وی خدمت رسانی به مردم جهاد تبیین است که  مسئولان باید در راه مردم گام‌های مثبتی بردارند تا مشکلاتشان حل شود.

به گزارش شیرازه در سلسله گزارش های بعدی این پایگاه تحلیلی خبری پاسخ یک به یک مدیرانی که در جلسه حضور داشتند و به مشکلات پاسخ دادند را منتشر خواهیم کرد.

 همچنین این پایگاه تحلیلی خبری در نظر دارد در روزهای آتی مشکلات دیگری از این محله را مطرح کرده و به صورت ویژه در این پایگاه خبری مطرح کند.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان