کد خبر: ۱۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

حضور فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی و متفاوت فعالین حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده متراژ غرفه استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نزدیک به یک هزار مترمربع است، افزود: حضور فارس در نمایشگاه امسالِ پایتخت ازنظر غرفه‌آرایی و همچنین تولید محتوا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است. 


وی بیان کرد: میراث فارس با راهبُرد اجرای طرح مثلث نور و شعار «فارس به شما خوش‌آمد می‌گوید» میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه گردشگری تهران خواهد بود. 


ثابت اقلیدی با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) اجرای طرح «مثلث نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی استان به‌ویژه شهر شیراز دانست و افزود: این مثلث بین سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز به وجود می‌آید تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیش‌تری داشته باشیم. دکتر ثابت اقلیدی بیان کرد: شیراز عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) رادار است و برای میزبانی از زائران به مفهوم واقعی باید برنامه‌ریزی‌ها متفاوت‌تر و گسترده‌تر باشد. 


وی رونمایی از پویش «مثلث نور» را یکی از برنامه‌های اصلی غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران عنوان کرد و افزود: درواقع هدف از رونمایی این پویش توسعه اندیشه‌ای نوین در راستای توسعه ارتباطات و مبادلات گردشگری مذهبی سه حرم مطهر حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در شهرهای مشهد، قم و شیراز است. 


مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران ۲۳ بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد و تا ۲۶ بهمن‌ماه ادامه دارد و غرفه فارس در سالن ۳۸b این نمایشگاه واقع‌شده است. 


ثابت اقلیدی در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌ها و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی استان برای حضور متفاوت فارس در نمایشگاه گردشگری پایتخت گفت: جا دارد از حمایت‌های بی‌شمار استاندار فارس، تولیت محترم حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، شهرداری شیراز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس، شرکت پتروشیمی شیراز و همکاری جامعه هتلداران استان فارس و مراکز و واحدهای اقامتی استان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس، بنیاد فارس شناسی، دانشگاه شیراز، میزهای ملی عشایر و ادبی، اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی استان، انجمن صنفی مرمتگران، شهرداری ایزدخواست و شهرستان‌های فیروزآباد و کازرون همچنین بنیاد فارس شناسی و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی حضور هنرمندان صنایع‌دستی و فعالین حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری تقدیر و تشکر داشته باشیم. 


وی همچنین به حضور گروه اقوام و گروه‌های هنری و موسیقی آیینی و اجرای برنامه‌های فاخر در غرفه نمایشگاهی فارس اشاره کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در این نمایشگاه ورک شاپ‌های صنایع‌دستی در غرفه استان فارس اجرا می‌شود و هنرمندان به‌صورت زنده محصولات دست‌سازشان را تولید و ارائه خواهند کرد.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان