کد خبر: ۱۶۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس مطرح کرد:

تبدیل کاروان‌سرای جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بخشی از کاروانسرای تاریخی مخک در شهرستان جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به شهرستان جهرم سفرکرد و از برخی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.


وی در حاشیه این بازدیدها بر لزوم معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده استان برای جذب گردشگر تأکید کرد و گفت: جهرم یکی از شهرستان‌های پرجاذبه گردشگری و آثار تاریخی ارزشمند در فارس است که دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بی‌شماری است.

 

بخشی از کاروانسرای تاریخی جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود


ثابت اقلیدی درباز دید از کاروان‌سرای تاریخی مخک گفت: یکی از آثار ارزشمند شهرستان جهرم کاروان‌سرای تاریخی مخک است که قدمتش به دوره صفوی برمی‌گردد و هم‌اکنون در حال مرمت است.


مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: باتوجه‌به تأکید رئیس‌جمهور محترم و دکتر ضرغامی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در هر شهرستان، به‌زودی این بازارچه در شهر جهرم راه‌اندازی می‌شود.


 ثابت اقلیدی گفت: کاروان‌سرای تاریخی مخک در حال مرمت است و با مذاکراتی که با بهره‌بردار مجموعه داشتیم مقرر شد بخشی از این بنای ملی به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.


وی بیان کرد: طی بازدیدی که از خانه تاریخی شهید مسلمی داشتیم در صورت همکاری دیگر دستگاه‌ها این خانه پس از مرمت به موزه شهدا تبدیل خواهد شد.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان