کد خبر: ۱۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سرپرست آموزش و پرورش فارس:

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در فارس برگزار می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برای جذب مشارکت در انتخابات پیش‌رو اقدامات مختلفی بر اساس زیست‌بوم هر منطقه انجام می‌شود، برپایی جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها، برپایی مناظرات دانش‌آموزی را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فرشید قاسمی سرپرست آموزش و پرورش فارس در خصوص اقدامات آموزش و پرورش فارس برای جذب مشارکت در انتخابات گفت: آموزش و پرورش فارس از حدود یک ماه پیش در اقدامی ابتکارانه اقدام به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری در سه سطح اداره کل، ادارات آموزش و پرورش و مدارس سراسر استان کرده است.


وی با بیان اینکه براین‌اساس دستورالعملی به تمام ادارات و مدارس استان ارسال شده است، افزود: در این دستورالعمل ۱۶ برنامه ابتکاری برای جلب مشارکت حداکثری پیش‌بینی شده اما تأکید شده است که مدارس و ادارات آموزش و پرورش بر اساس زیست‌بوم خودشان اقدامات خلاقانه‌ای دراین‌خصوص داشته باشند.


قاسمی بیان کرد: از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جلب مشارکت حداکثری که توصیه شده به مدارس استان برگزاری مناظرات دانش‌آموزی، راه‌اندازی پویش‌های مختلف مشارکت حداکثری، برگزاری جشن تکلیف سیاسی ویژه رأی اولی‌ها، حضور افراد نخبه و مؤثر در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزی و...اشاره کرد.

جشن تکلیف سیاسی رأی اولی‌ها در فارس برگزار می‌شود


به گفته سرپرست آموزش و پرورش فارس، ترکیب هیئت اندیشه‌ورز در سطح مدارس شامل مدیر و معلمان مدرسه و نمایندگانی از دانش‌آموزان و اولیای آن‌هاست. نمایندگان دانش‌آموزی در قالب طرحی تحت عنوان «ایران ما، نقش ما» که در سطح مدارس متوسطه اول و دوم توسط بسیج دانش‌آموزی اجرا می‌شود، انتخاب می‌شوند.                                                                                                                                                   


وی اظهار کرد: هدف هیئت‌های اندیشه‌ورز مشارکت حداکثری، استفاده از ظرفیت انتخابات برای تحقق ساحت تربیتی، اجتماعی و سیاسی که یکی از شش ساحت تأکید شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.


قاسمی همچنین به تلاش برای مشارکت رأی اولی‌ها در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: در استان فارس قریب به ۳۸ هزار دانش‌آموز رأی اولی داریم که برای این دانش‌آموزان هم برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است از جمله با هماهنگی فرمانداری‌ها بنا شده است به این دانش‌آموزان در اجرای انتخابات نقش داده شود و این‌ها فرایند اجتماعی شدن را به‌صورت عملی در روز انتخابات تجربه کنند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان