کد خبر: ۱۶۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
شهردار شیراز خبر داد:

اعمال مدیریت هیئت‌امنایی در حافظیه و سعدیه

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: اعمال مدیریت هیئت‌امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه بهترین راه برای تأمین اعتبار لازم در راستای ساماندهی این دو مجموعه است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار کلان‌شهر شیراز در نشست تخصصی تبیین و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهردار کلان‌شهر تهران و دیگر شهرداران کلان‌شهرهای ایران و رؤسای شورای اسلامی کلان‌شهرها در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار شد، گفت: نقش مدیریت شهری و شهرداری‌ها و همکاری و هم‌افزایی با شورای اسلامی شهرها در توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم و حیاتی است.
 
وی ضمن اشاره به نقش بی‌بدیل شهرداری‌ها در بسترسازی برای رونق گردشگری گفت: ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه حمل‌ونقل عمومی، ارتقای فضای سبز و منظر شهری و ایجاد شهر دسترس‌پذیر از مولفه‌های مهم ایفای نقش مدیریت شهری برای ارتقای خدمات به شهروندان و گردشگران است.
 
شهردار شیراز در خصوص مشکلات شهرداری‌ها در صنعت گردشگری گفت: در یک سال گذشته دولت هیچ‌گونه تسهیلاتی به شهرداری‌ها پرداخت نکرده و حمایتی دراین‌خصوص صورت نگرفته است.
 

اعمال مدیریت هیأت‌امنایی در حافظیه و سعدیه


این مقام مسئول از وزیر میراث‌ فرهنگی در جهت ثبت جهانی مجموعه زندیه درخواست کرد باتوجه‌به فرصت بسیار خوب این مجموعه در جذب گردشگران داخلی و خارجی هنوز این مجموعه ثبت جهانی نگردیده و نیاز به حمایت و پیگیری وزیر میراث و مقامات عالی‌رتبه کشوری است.
 
اسدی با انتقاد از اجرایی‌نشدن تفاهم‌نامه سال‌های گذشته در خصوص واگذاری ۲۸ خانه تاریخی به شهرداری گفت: این بناهای تاریخی ازجمله          فرصت‌های بسیار خوب در جذب گردشگر است و نیاز است هر چه زودتر اقدامات و مجوزهای لازم برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از خانه‌ها صادر و سازمان‌های ذی‌ربط پای‌کار بیایند.                                                                                                                                 
 
وی همچنین خواستار واگذاری خانه‌های تاریخی و میراثی در قالب قراردادهای مشارکتی به شهرداری در جهت مرمت و بهسازی شد و گفت: در صورت عقد قرارداد، شهرداری شیراز خانه‌های میراثی را در زمان مقرر مرمت خواهد کرد.                                                           
 
شهردار شیراز همچنین خواستار اعمال مدیریت هیئت‌امنایی دو مجموعه حافظیه و سعدیه شد تا اعتبار لازم برای ساماندهی آنها تعریف شود که این پیشنهاد مورد استقبال ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفت.                                                            
 
اسدی در خاتمه سخنانش یادآور شد: گام نخست پروژه ملی زندیه در قالب احیای میدان توپخانه و نقاره‌خانه در سال گذشته که مورد تصویب گروه ماده پنج قرار گرفته، در انتظار تأیید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تا به مرحله اجرا برسد.                                           


انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، شهردار ، نمایشگاه
نظرات بینندگان