کد خبر: ۱۶۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
رئیس‌کل دادگستری استان فارس:

نمایندگان از تخریب چهره‌های رقیب پرهیز کنند

رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: بدون تردید تخریب و اهانت مسیر صحیحی جهت موجه جلوه‌دادن افراد نیست؛ بنابراین فعالان عرصه انتخابات و طرف‌داران نامزدها تلاش کنند محاسن، شخصیت و علمیت داوطلب موردنظر خود را برای مردم بیان کنند و چنانچه اطرافیان نامزدها اقدامی خلاف قانون انجام دهند موجب مسئولیت کیفری برای نامزدها نیز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس در برنامه رادیویی «گفتمان» به تشریح نقش دستگاه‌های نظارتی و شورای نگهبان در برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها پرداخت و گفت: از ماه‌ها قبل در حال تلاش برای برگزاری یک انتخابات سالم، پر شور و رقابتی هستیم و پس از اعلام نتایج تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، چینش ناظرین در سطح استان در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر در مرحله فراگیری آموزش‌های لازم هستند، چرا که فارس یکی از استان‌های پهناور در حوزه برگزاری فرایند انتخابات است و مقدمات و تمهیدات بسیاری صورت‌گرفته است.

 

رئیس هیئت نظارت استان فارس اظهار کرد: هماهنگی ناظرین و برگزاری جلسات با مجریان، برگزاری مانورهای مختلف برای آمادگی کامل و رصد تمام جلسات توسط شورای پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی دادگستری استان فارس به جهت پیشگیری از هر گونه اقدام تخلفاتی از دیگر اقدامات انجام شده است و نتایج نشان داد آمادگی تمامی عوامل برگزاری انتخابات در سطح مناسبی قرار دارد.


وی افزود: تبلیغات رسمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به مدت دو هفته است و این موضوع در جریان است و زمان تبلیغات داوطلبان دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از روز پنج‌شنبه آغاز شد و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان برگزاری انتخابات یعنی روز یازدهم اسفندماه در جریان خواهد بود.


موسوی همچنین با تأکید بر اینکه نمایندگان باید محاسن، برنامه‌ها و طرح‌های خود را بیان و از تخریب چهره‌های رقیب پرهیز کنند، گفت: دادگستری استان فارس در راستای اجرای مقررات انتخابات و تکلیف قانونی خود در قالب شوراهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی با جدیت بر این موضوع نظارت دارد.


رئیس‌کل دادگستری استان فارس کرد: در سطح استان فارس ۱۸ هزار ناظر بر انتخابات نظارت دارد و روزانه گزارش‌ها رصد می‌شود و افرادی که در چارچوب قانون حرکت نکنند در راستای پیشگیری از ادامه و تکرار تخلفات به آن‌ها تذکر داده می‌شود.


وی همچنین به رعایت ضوابط قانونی فعالیت طرف‌داران نامزدهای انتخابات اشاره و تأکید کرد: اگر قرار به معرفی و تبلیغ به نفع نامزدهای انتخاباتی است این امر باید در چارچوب مقررات باشد.


موسوی اظهار کرد: بدون تردید تخریب و اهانت مسیر صحیحی جهت موجه جلوه‌دادن افراد نیست؛ بنابراین فعالان عرصه انتخابات و طرف‌داران نامزدها تلاش کنند محاسن، شخصیت و علمیت داوطلب موردنظر خود را برای مردم بیان کنند و چنانچه اطرافیان نامزدها اقدامی خلاف قانون انجام دهند موجب مسئولیت کیفری برای نامزدها نیز خواهد بود.


رئیس شورای قضایی استان فارس تأکید کرد: دین این اجازه را نداده است که هر حرفی را نسبت به دیگران بازگو کنیم، لذا در بستر فضای مجازی، طرف‌داران و اطرافیان داوطلبان مراقب باشند و هر حرفی را در فضای مجازی اعلام نکنند، چرا که برخی مطالب ممکن است مصداق محتوای مجرمانه باشد.


موسوی افزود: فضای انتخاباتی استان کاملاً پر شور است، به‌گونه‌ای که در برخی شهرستان‌ها اقبال مردم به حضور در انتخابات زیاد است و رقابت کاملا شکل‌گرفته است.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان