کد خبر: ۱۶۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید شعبانعلی عفیفه:

جهان‌خواران در تلاش برای نابودی ذخایر مادی و معنوی بشریت‌اند

شهید شعبانعلی عفیفه در وصیت‌نامه‌تش آورده است: من در عصری به زیستن ادامه می‌دهم که غارتگران و جهان‌خواران بین‌الملل در تلاش نابودی تمام ذخایر مادی و معنوی بشریت‌اند و امروز نیز پرچم لا اله الا الله محمد رسول‌الله (ص) به دست هر جوان ایرانی مسلمان فریاد خصمانه‌اش بر سر آمریکا و دیگر کشورهای جهان‌خوار می‌کشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید شعبانعلی عفیفه در ۲۳ خرداد سال ۳۷ در لار فارس دیده به جهان گشود. تحصیلات ۶ساله دوره ابتدایی را در دبستان مجتهدی گذراند و پس از آن به دبیرستان صحبت لاری راه یافت.

سال ۱۳۵۶ فارغ‌التحصیل گردید. در کنکور همان سال شرکت کرد و در رشته کارشناسی، امور فنی و کشاورزی در دانشگاه اردبیل پذیرفته شد. اما به دلیل تلاقی به روزهای انقلاب و فعالیت علیه رژیم پهلوی نتوانست به دانشگاه برود.


در اسفند ۱۳۵۹ عازم جبهه مریوان شد پشتکار و اعتمادبه‌نفس عجیبی داشت. از جمله افرادی بود که به نظم و انضباط، حاکم بر تمام کارهایشان بود طوری که بچه‌ها از روی مزاح می‌گفتند شعبان نماینده ارتش در سپاه است.

وی می‌گفت اگر می‌خواهیم بجنگیم باید نظم را رعایت کنیم. در عملیات رمضان شهید صیاد شیرازی وی را به‌عنوان فرمانده گروهان شلمچه منصوب کرد.

پس از پیروزی انقلاب‌فرهنگی و باز شدن دانشگاه‌ها در رشته امور فنی و کشاورزی مشغول تحصیل شد.


 وی دوازده مرتبه به جبهه اعزام شد. آخرین باری که می‌خواست به جبهه اعزام شود به خبرنگاری این گونه می‌گوید:  (بنده دانشجوی رشته امور فنی و کشاورزی دانشگاه اردبیل هستم و بعد از آن هم اگر خدا قبول کند تا کنون ۱۲ بار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شده‌ام و فردا نیز برای سیزدهمین بار راهی جبهه هستم …)


شعبانعلی در وصیت‌نامه‌اش خطاب به مادر می‌گوید: 
 مادر عزیز، من در عصری به زیستن ادامه می‌دهم که غارتگران و جهان‌خواران بین‌الملل در تلاش نابودی تمام ذخایر مادی و معنوی بشریت‌اند و این غارتگران در همه زمان‌ها بوده و هر مجاهدی در زمان خودش برای زیستن در عزت به نبرد پرداخته و این نبرد از آغاز بشریت و بخصوص بعد از تاریخ اسلام ادامه یافته و امروز نیز پرچم لا اله الا الله محمد رسول‌الله (ص) به دست هر جوان ایرانی مسلمان فریاد خصمانه‌اش بر سر آمریکا و دیگر کشورهای جهان‌خوار می‌کشد و لبیک خود را به فریاد هل من ناصر ینصرنی پیر جماران و جنبش‌های آزادی‌بخش جهان را پاسخ می‌گوید: پس پدر و مادر عزیز همان‌طور که گفته‌ای من مسلمانم و شما نیز به خاندان پیامبر عشق می‌ورزید بیندیشید که من چگونه نشستنم را توجیه کنم و همان‌طور که تربیت کرده‌اید و مرا در جو محیط گرم خانواده با معارف اسلامی آشنا کرده‌اید درک خواهید کرد که به‌جز انتخاب شهادت سرخ علوی که امام حسین نیز فدای آن شد ندارم.


شهید شعبانعلی عفیفه پس از سال‌ها حضور در جبهه و عملیات‌های متعدد درحالی‌که مسئولیت معاونت گردان را بر عهده داشت در هجدهم فروردین سال ۱۳۶۶ مصادف با ۱۵ شعبان در عملیات کربلا هشت عاشقانه به‌سوی معبودش پر کشید.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان