کد خبر: ۱۶۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
با شیرازه تا انتخابات؛

معرفی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در فارس

انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که داوطلبان خبرگان رهبری در فارس برای شناخت بهتر مردم معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود که ۶ نفر از واجدین شرایط، برای کسب اعتماد استان فارسی‌ها در ۳۵۱۴ شعبه اخذ رأی به رقابت می‌پردازند.

 

به همین منظور «شیرازه» جهت شناخت عموم مردم استان فارس با نگاهی اجمالی به برخی از سوابق آنها اشاره می‌کند.

 

 

معرفی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در فارس

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا دانا متولد ۱۳۴۸ نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان فارس است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانا پس از طی مراحل تحصیل در حوزه علمیه، دکتری فلسفه و کلام اسلامی خود را نیز از دانشگاه قم دریافت کرد و مدتی نیز از طرف معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در هندوستان فعالیت فرهنگی و تبلیغی داشته است.
وی با اینکه از حوزه انتخابیه قم داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری شده بود به حوزه انتخابیه فارس انتقال یافت.

 

آیت‌الله احمد بهشتی متولد ۱۳۱۴ هجری شمسی هم اکنون عضو خبرگان رهبری و سابقه ۲ دور حضور در مجلس شورای اسلامی را نیز داشته و مدتی هم پس از مرحوم آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی ریاست دانشگاه قم را بر عهده گرفت.
آیت‌الله بهشتی شخصیتی علمی و مردمی است که آثار متعددی نیز از ایشان به‌یادگارمانده است.

 


آیت‌الله لطف‌الله دژکام متولد سال ۱۳۴۱ هجری شمسی پس از طی‌کردن تحصیلات حوزوی و اخذ مدرک سطح ۴ در رشته تخصصی کلام وارد عرصه خدمات اجتماعی و تبلیغ معارف دینی شد و در کنار آن به تدریس در حوزه و دانشگاه نیز اشتغال داشت و به‌عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت هم‌افزایی بین حوزه و دانشگاه را داراست.
آیت‌الله دژکام در سال ۱۳۹۸ در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با انتخاب مردم استان فارس به عضویت مجلس خبرگان درآمد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پیروزمند متولد سال ۱۳۴۴ هجری شمسی است که در اوایل دهه ۶۰ به قم آمد تا از اندیشه‌های آن مرحوم بهره ببرد، اما پس از مدتی گمشده خود را در تحصیل علوم دینی یافت و به سلک طلبگی درآمد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پیروزمند امروز نیز با تألیفاتی مثل فقاهت و حکمرانی قدم در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نهاده تا انقلاب اسلامی را در مسیر تمدن‌سازی اسلامی یاری دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی مدرسی طباطبایی متولد سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در شهر یزد یکی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است که سال‌ها اشتغال به فعالیت‌های علمی در رشته‌های فقه و اصول و فلسفه داشته است.
از وی چندین کتاب و مقاله علمی در موضوعات فقهی منتشر شده است.

 

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کلانتری متولد ۱۳۴۱ هجری شمسی است در سال ۱۳۵۹ وارد حوزه علمیه شد و پس از طی‌کردن تحصیلات حوزوی در سال ۱۳۸۱ نیز مدرک دکتری خود را در رشته علوم قرآن و حدیث اخذ نمود.
وی یک دور مدیر حوزه علمیه استان فارس و مدتی هم رئیس مجتمع علوم قرآنی شیراز بود و هم اکنون نیز ریاست دانشکده الهیات دانشگاه شیراز بر عهده اوست .


وی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری موفق شد از طرف مردم فارس وارد مجلس خبرگان شود و اینک برای دوره ششم نیز خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده است.


کلانتری کتابی را به نام «مبانی، اصول و منابع تولید علوم‌انسانی اسلامی» نگاشته است که توسط پژوهشکده علوم‌انسانی اسلامی آیت‌الله حائری شیرازی منتشر شده است.

 

انتهای خبر/224224

 

 

نظرات بینندگان