کد خبر: ۱۶۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
شیرازه گزارش می‌دهد؛  

انتخابات وظیفه‌ای برای مردم

انتخابات مظهر حضور مردم، احقاق حق، توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است و همین حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، انتخابات یک میدان سیاسی‌ای است که حضور مردم در آن به معنای واقعی کلمه لازم است؛ یعنی هم وظیفه‌ای است برای مردم هم حقّی است برای مردم حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛  حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند.


در همین راستا حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری امام‌جمعه موقت شهرستان مرودشت در گفتگو با خبرنگار این رسانه بیان کرد: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی است و دشمنان انقلاب اسلامی را مأیوس می کندو دشمنان نظام جمهوری اسلامی نمی‌خواهند ملت‌ها در صلح و آرامش باشند و حضور مردم پای صندوق‌های رأی تیری به چشم دشمنان انقلاب اسلامی خواهد بود.


 وی افزود: مردم باید منویات مقام معظم رهبری را آویزه گوش خودشان قرار دهند و حرف دشمنان داخلی و خارجی را گوش ندهند و محکم در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان انقلاب اسلامی بایستند و ملت عزیزمان در ۱۱ اسفند پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهند داد ان‌شاءالله ما باید صحنه انتخابات را گرم کنیم و مردم را دعوت به‌پای صندوق‌های رأی‌گیری کنیم تا مردم عزیزمان صحنه باارزش دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خلق کنند.

 

انتخابات وظیفه‌ای برای مردم


ما باید به انتخابات به‌عنوان یک وظیفه شرعی نگاه کنیم چرا که این موضوع ریشه در اعتقادات ملت دارد و از طرفی تعیین‌کننده اجرای قانون در کشور است بر همین اساس آنچه که در زندگی اجتماعی ما حائز اهمیت است باید با حضور حداکثری نسبت به آن واکنش نشان دهیم چرا که این انتخابات به سرنوشتمان بستگی دارد.


از طرفی میثم حیدری عضو شورای شهر مرودشت در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: بایستی این موضوع را در نظر داشته باشیم که با حضور در انتخابات فردی را می‌توانیم انتخاب کنیم که اصلح‌تر باشد و بتواند کارهایی که به نفع جامعه باشد را انجام دهد. حضور در انتخابات پشتوانهٔ محکمی برای انقلاب و کشور است و عامل بازدارنده‌ای در دخالت و تعرض کشورهای بیگانه است. انتخابات یک نبرد سیاسی است که حضور مردم در این میدان لازم است.


وی افزود: دشمنان می‌خواهند این‌طور وانمود کنند که مردم، در انتخابات شرکت نمی‌کنند و علاقه‌ای به حضور و مسائل اساسی نظام ندارند و زمانی که آحاد مردم در انتخابات شرکت کنند ثابت خواهند کرد که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است و نشان می‌دهد مردم حرف نهایی را می‌زنند و قطعاً همین مسئله است که دشمنان را ناامید می‌کند.


عضو شورای شهر مرودشت در واکنش به سؤال این رسانه مبنی بر نحوه ترغیب مردم به سمت حضور حداکثری گفت: بهترین و مؤثرترین مشوق برای حضور در انتخابات آگاه‌سازی مردم از اهمیت مشارکت آن است، انتخابات مجلس سرنوشت مردم را رقم می‌زند؛ چون قوانین توسط افرادی که به انتخاب ما وارد مجلس می‌شوند نوشته خواهد شد پس باید بادقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام شود.


حیدری بیان کرد: همان‌طور که شرکت در انتخابات یک وظیفه هست، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است و مردم بایستی در انتخاب خود تحقیق و مطالعه داشته باشند؛ زیرا تمام سر رشته‌های قانون‌گذاری در دستان نمایندگان مجلس است.


وی افزود: جهاد تبیین می‌تواند نقش مهمی در مقابله با توطئه‌های دشمنان این نظام ایفا کند و مردم باید بدانند علاج دشمنی استکبار این است که بتوانیم خود را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، امنیتی و سیاسی قوی کنیم.

 

انتخابات وظیفه‌ای برای مردم


ملت ایران اسلامی بارها نشان دادند با وجود معضلات اقتصادی نسبت به مقوله انتخابات دغدغه‌مندانه عمل می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مشکلات جامعه امروزی یکی پی از دیگری مرتفع شود از طرفی دیگر شور و شوق رأی اولی‌ها این روزها ستودنی است چرا که برای اولین‌بار در سرنوشت جامعه‌ای که دران زندگی می‌کنند تأثیرگذار هستند؛ ازاین‌رو باید زمینه انتخاب اصلح را برای آنها فراهم کرد تا با انتخاب صحیح به استقبال اولین رویداد سیاسی برود.


روز گذشته اسماعیل خوشبخت فرماندار شهرستان مرودشت در گفتگو با این رسانه با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات گفت: انتخابات مظهر حضور مردم، احقاق حق، توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است و ازآنجاکه حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است، مخالفان نظام در همه ادوار تمامی همت خود را صرف کـاهش مشارکت مردم کرده‌اند.


وی گفت: حضور در انتخابات یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که در مقابل حمله دشمنان و سوءنیت و بددلی مستکبران و دخالت‌کنندگان از کشور و نظام حراست می‌نماید و از همین رو دشمنان و بدخواهان حملات و توطئه‌های بسیاری برای جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی انجام داده‌اند.
 
فرماندار شهرستان مرودشت مشارکت در انتخابات به همراه انتخاب اصلح را دو شاخصه مهم دانست و افزود: مهم‌ترین راهکار در جهت افزایش مشارکت جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام است و در خصوص انتخاب اصلح نیز باید زمینه‌سازی و ایجاد فرصت جهت معرفی همه نامزدها به‌منظور شناخت مردم از آنها انجام شود.


خوشبخت با اشاره به راه رسیدن به انتخاب درست بیان کرد: انتخاب درست و از روی آگاهی و شناخت به‌دوراز تعصبات قومی و قبیله‌ای است انتخابی که بر مبنای تخصص، تقوا، درستکاری، توانایی و تجربه نامزدها باشد، تبیین جایگاه مهم انتخابات و بیان مسائل و مشکلاتی که در صورت عدم مشارکت روی می‌دهد مهم‌ترین راهکار در جهت شناخت نقشه‌های دشمن و افزایش مشارکت مردم در انتخابات است.


وی گفت: باتوجه‌به تعداد بالای نامزدها از گروه‌ها، طوایف و سلایق مختلف شاهد ایجاد شور و شعف انتخاباتی بسیار بالایی در این دوره هستیم که این موضوع تنور انتخابات مرودشت را بسیار گرم کرده است.


خوشبخت در پایان افزود: رعایت اخلاق، تقوا مداری، دوری از وعده‌های واهی و دور از دسترس توسط نامزدها و همچنین عمل به وعده‌ها، تلاش و مجاهدت در راه پیشرفت کشور و اقتدار نظام مهم‌ترین خواسته ما از منتخبین است که تنها با حضور باشکوه و بابصیرت مردم در انتخابات محقق خواهد شد.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: گزارش ، انتخابات ، شیرازه
نظرات بینندگان