کد خبر: ۱۶۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
یادداشت؛

شرکـت در انتخـابات یک وظیفه ملی و شـرعی

اصطلاحات چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا، شیعه و سنّی اساساً دست‌مایه برنامه استعماری است و نباید به اینها توجه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هر کسی که بتواند مفید واقع شود و بتواند مؤثر واقع شود، می‌تواند پاداش بگیرد، می‌تواند به خدا از طریق حزب‌الله نزدیک شود این مسئولیت بزرگی است که به ما محول شده است؛ مسئولیتی که با هر مقیاسی آن را بسنجیم همچنان مسئولیت بزرگی است.


همچنین شرکت در انتخابات می‌تواند امنیت کشور را تقویت کند و شرکت‌نکردن در آن امنیت کشور را به خطر می‌اندازد و زمانی که امنیت به خطر بیفتد دشمن به خودش اجازه پیشروی می‌دهد و می‌تواند از ضعف امنیت کشور سوءاستفاده کند و به نفع خود عمل کند.


حال پرسش این است که آیا کشوری وجود دارد که به‌خاطر رأی ندادن و شرکت‌نکردن در انتخابات امنیتش به خطر بیفتد؟

بله کشور یوگسلاوی کشوری در شبه‌جزیره بالکان، در جنوب شرقی اروپا و در ساحل دریای آدریاتیک قرار داشت.


این کشور از لحاظ اقتصادی توانست مشکلات اقتصادی مردمش را حل کند و مردم یوگسلاوی واقعاً در رفاه و آسایش بودند و هر کارمند دولتی حقوق بالایی داشت، تحصیلات برای آنها کاملاً رایگان بود و به طور کلی در رفاه بودند و این مدل؛ مدل پرجاذبه‌ای بود.


آمریکا احساس کرد که اگر این مدل غیر از مدل نظام لیبرال سرمایه‌داری بتواند قد علم کند باید با آن برخورد کرد وگرنه این مدل الگو می‌شود.


به همین دلیل آمریکا شروع به فتنه‌انگیزی در کشور یوگسلاوی کرد پس از رخداد فتنه‌انگیزی‌های آمریکا این فتنه‌ها به سمت تجزیه رفت. به‌گونه‌ای که تبلیغات آن‌قدر گسترده شده بود که مردم در عین رفاه می‌گفتند ما فقیرترین مردم دنیا هستیم!


نارضایتی مردم به اوج خود رسید تا اینکه در سال ۱۹۹۷ مردم انتخابات یوگسلاوی را تحریم کردند و به‌ محض اینکه مردم حکومت یوگسلاوی را تحریم کردند آمریکا در جوامع بین‌المللی توانست ثابت کند که مردم این حکومت را نمی‌خواهند.


پس باید حکومت عوض شود. آمریکا دست از فتنه‌انگیزی برنداشت تا سرانجام در سال ۱۹۹۹ یوگسلاوی توسط آمریکا بمباران شد.


نمونهٔ دیگری از کشورها کشور الجزایر است که در سال ۱۹۹۲ انتخابات به مرحله دوم رفت.


غرب‌گراها وقتی دیدند اسلام‌گراها در مرحله دوم رأی می‌آورند انتخابات را تحریم کردند.


 پس از تحریم انتخابات بعد از گذشت مدتی کوتاه جنگ توسط خارجی‌ها اتفاق افتاد و ۱۰ سال الجزایر درگیر جنگ داخلی بود. 


بر همین اساس حضور حداکثری مردم و رأی اولی‌ها در انتخابات می‌تواند کمک شایانی به امنیت ملی کشورکند و دست دشمن را برای انجام هر کاری علیه ایران و اسلام ببندد و آن را ناکام به حال خودش بگذارد و به دشمن اجازه ندهد که احساس کند قدرت زیادی دارد و بتواند برای کشور مشکل ایجاد کند.


 حضور پرشور مردم در انتخابات کاهش تحریم‌ها و افزایش قدرت و امنیت ملی کشور را به دنبال خواهد داشت.

 

نویسنده: زهرا شبانی نژاد، فعال رسانه

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان