کد خبر: ۱۶۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
رئیس پلیس فتا استان فارس:

کلاهبردار وام‌های قرض‌الحسنه به دام پلیس افتاد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس با اعلام این خبر بیان کرد: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.


وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد در یکی از سایت‌های مجازی با آگهی دریافت وام قرض‌الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا غافل از نیات شوم این مجرم برای دریافت وام قرض‌الحسنه مبلغ یک میلیارد ریال را به‌حساب وی طی چندین مرحله واریز و پس از آن فرد آگهی‌دهنده دیگر پاسخگو تماس‌های من نبود.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

 

کلاهبردار وام‌های قرض‌الحسنه به دام پلیس افتاد


سلیمانی بیان کرد: فرد مذکور با فریب قربانی به بهانه دریافت وام بدون سپرده‌گذاری و در کمترین زمان ممکن، از قربانی خود پیش پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت‌های اجاره‌ای به گردش درآورده تا رد پای خود را مخفی نگه دارد.                                                                   


وی به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با پیشنهادها دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک‌های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمین به مقاصد کلاهبردارانه و پول‌شویی را مسدود کنند.


رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: هم‌وطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان