کد خبر: ۱۶۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
در گفتگو با شیرازه مطرح شد؛

برنامه های متفاوت میراث فرهنگی فارس در نوروز۱۴۰۳

نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است این تقارن در حقیقت یک تقویم کاری متفاوتی را برای اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی فارس رقم زده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است و این تقارن در حقیقت یک تقویم کاری متفاوتی را برای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس رقم زده است.

 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از دوبعدی بودن برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:این اداره کل در بعد اول که فرهنگی است به موضوع ماه مبارک رمضان می‌پردازد و در دو مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه و میراث جهانی تخت‌جمشید برنامه سال‌تحویل را به طور متفاوت برگزار می‌کند.

 وی ادامه داد:برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ بر مبنای قرآنی و فرهنگی است و ضیافت رمضان در اماکن تاریخی فرهنگی و این اداره کل پر رنگ است.

 به گفته ثابت اقلیدی در ایام نوروز از هنرمندان، قاری‌ها، گروه‌های هنری فاخر و.. استفاده می‌شود تا بتوانند در اماکن تاریخی فرهنگی استان فارس هنری را حاکم کنند تا روز داران و هم‌وطنان بتوانند از این فضای هنری و فرهنگی بهترین بهره را ببرند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از گرفتن نشان ملی صنایع‌دستی استان فارس خبر داد و گفت:۱۳۰ اثر صنعت گران استان فارسی صاحب نشان ملی شدند همچنین استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار متفاوت حضور پیدا کرد.

 وی با بیان اینکه استان فارس میزبان شورای ملی ثبت آثار میراث فرهنگی بود که ۱۳۷ اثر تاریخی، ملی، فرهنگی، طبیعی و ناملموس استان فارس برای اولین‌بار دریک سال درکشور ثبت شد، ادامه داد:ثبت آثار باعث ایجاد انگیزه‌ای در جوامع محلی می‌شود همچنین جشنواره‌های گردشگری باعث رونق گردشگری و اقتصادکشور می‌شود.

ثابت اقلیدی از آماده‌سازی اماکن تاریخی فرهنگی استان برای مسافران نوروزی خبرداد و گفت:محور ساسانی فیروزآباد، کازرون، قیروکارزین و سروستان مشخص شده که این مجموعه‌ها در حال آماده‌سازی است تا بتوانیم امکانات بسیار خوبی را برای مردم و مسافران ارائه دهند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از پایان مرمت آرامگاه سعدی تا قبل از عید نوروز۱۴۰۳خبر داد و اظهار کرد:متاسفانه مرمت برخی از اماکن تاریخی،فرهنگی و گردشگری ما آنطور که باید به موقع صورت نگرفته است.

 وی با بیان اینکه مسافران نوروزی ۱۴۰۳ بدانند دستگاه‌های کارت‌خوان جهت فروش بلیط افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد:فضاسازی آبراهه تخت‌جمشید انجام می‌شود و امیدوارهستیم به‌زودی مردم بتوانند بازدید کنند.

 این مقام مسئول در پایان از خیران جهت تکمیل و ساخت موزه‌های این استان درخواست همکاری کرد.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان