کد خبر: ۱۶۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز خبر داد:

تجهیز بازار وکیل شیراز به سیستم اطفا حریق

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از افتتاح و بهره‌برداری از سه پروژه این سازمان خبر داد و گفت: در راستای افزایش ایمنی و مقابله با خطرهای احتمالی آتش‌سوزی، بازار وکیل شیراز به سیستم اطفا حریق پایه آبی مجهز شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی بازار وکیل شمالی و جنوبی از اجرای سیستم اطفا حریق پایه آبی با هدف افزایش ضریب ایمنی حریق بازار وکیل به عنوان میراث ملی خبر داد. 

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی یکی از بزرگترین تهدیدها برای بازارهای تاریخی به‌شمار می‌رود، گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در تلاش است با استفاده از راهبردهای همه جانبه ایمنی در برابر حوادث ریسک حریق را در بافت‌های تاریخی به کمترین میزان خود کاهش دهد. 

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: نصب سیستم اطفا حریق پایه آبی آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی به کسبه بازار، تشکیل کارگروه تخصصی کمیته ایمنی بازارهای تاریخی، تخصیص و شارژ کپسول‌های خاموش‌کننده از جمله اقدامات انجام شده بود.

وی درباره منطقه تحت پوشش سیستم اطفا حریق بازار شیراز گفت: در بازار وکیل جنوبی، بازار وکیل شمالی و بازار نو مجموعا ۱۳ هزار و ۴۶۰ متر مربع و تعداد ۲۷۶ حجره را این سیستم پوشش داده است.

عیدی‌پور در خصوص مشخصات فنی پروژه اطفا حریق بازار وکیل شیراز اظهار کرد: متراژ لوله‌کشی انجام شده در این پروژه ۸۳۶ متر با قطر چهار اینچ از نوع فولادی سیاه و با روکش رنگ و دولایه نوار چسب، پمپ آتش‌نشانی ۶ دستگاه از نوع الکتروپمپ با قدرت حداقل ۷/۵ اسب بخار، حجم مخزن پشتیبانی ۱۲هزار لیتر با قابلیت اتصال و شارژ مداوم از هیدرانت شهری و جعبه های فایرباکس آتش نشانی ۲۶ دستگاه با تمامی قطعات (شیلنگ و نازل) بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به اهداف سیستم اطفا حریق پایه آبی بازار وکیل نیز اشاره کرد و ‌افزود: هدف از اجرای این پروژه افزایش ضریب ایمنی دربرابر حریق بازار وکیل به عنوان میراث ملی، کاهش زمان اطفا حریق احتمالی در بازار وکیل، کاهش خسارت مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی در مجموعه، افزایش سرعت عمل در مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی، ایجاد زیرساخت جهت استفاده از ظرفیت کسبه در خاموش کردن حریق‌های اولیه در بازار بوده است. 

 

تجهیز بازار وکیل شیراز به سیستم اطفا حریق

 

عیدی‌پور درباره نحوه اجرای این پروژه نیز بیان کرد: با توجه به اینکه پروژه سیستم اطفا حریق در محورهای تردد کسبه، شهروندان و مسافران قرار داشت تمامی اقدامات از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد اجرا شد تا هیچ‌گونه خلل و مزاحمتی در روند جاری بازار ایجاد نشود. 

وی با بیان اینکه پروژه انبار مرکزی این سازمان با متراژهزارمتر مربع در سایت تاکتیک سازمان نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این انبار دارای ساختمان اداری و نگهبانی، قفسه بندی ۶۰ متری در چهار طبقه و دارای موتورخانه اختصاصی با تجهیزات کامل و به روز است که از این پس در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه یک دستگاه نردبان ۳۲ متری نیز عیب‌یابی، تعمیر و به صورت عملیاتی راه‌اندازی شد، گفت: این نردبان با هدف امدادرسانی در حوادث برای ساختمان‌های بلند، تمامی سیستم‌های آن اورهال و به روز شد و از امروز در ایستگاه‌های آتش‌نشانی شیراز برای خدمت‌رسانی به شهروندان آماده است.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان