کد خبر: ۱۶۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
بازخوانی شیرازه؛

راهیان‌نور میعادگاه عاشقان

راهیان‌نور فرصتی ستودنی برای تکریم ارزش‌های معنوی و انقلابی هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان اصلی‌ترین و اولویت‌دارترین رسالت‌های راهیان نور است که مقام معظم رهبری فرمودند: «زنده نگاه داشتن راه شهدا کم‌تر از شهادت نیست».

آشنا کردن اقشار مختلف مردم با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به عنوان یکی از اصلی‌ترین فرهنگ‌های دینی و آشنا کردن مخاطبان مختلف جامعه به ویژه نسل جوان، مدیران، دوستداران اهل بیت علیهم السلام، دانشجویان، دانش آموزان، نظامیان، فرهنگیان و همه اقشار با فرهنگ جهاد و شهادت و با مصادیق این فرهنگ؛ یعنی «شهدای عزیز» که از همه اقشار هستند رسالت اصلی این عملیات فرهنگی می‌باشد.

 کسانی که به بازدید می روند به کسانی که به این زیارت نرفته‌اند یک بار به بازدید این منطقه بروند چرا که این سفر معنوی بسیار مهم است و یک روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام «روز ملی راهیان نور» نام گذاری شده است وروزی است كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به كربلای ايران سفر كرده‌اند و به همین مناسبت به نام روز ملی راهيان نورنام‌گذاری شده است.

راهیان نور دارای برکات و پیامدهای هشت سال دفاع مقدس و یک ابتکار الهی، جهادی و انقلابی و سنتی قدرت‌ساز و ستودنی به‌ویژه در حوزه قدرت نرم انقلاب اسلامی است و امروز پس از گذشت ۴۳ سال از آغاز جنگ تحمیلی، که ملت عظیم‌الشأن ایران در معرض طوفان تهاجم یک جنگ تحمیلی جدید با نام جنگ ترکیبی و شناختی با هدف تغییر باور و رفتار مردم به ویژه نسل جوان و تحریف و وارونه‌سازی حقایق و واقعیات از جمله نسبت به تاریخ گذشته کشوراست.

 این سفریک اردوی سیاحتی اجتماعی است که افراد معمولا به صورت گروهی از مناطق غرب و جنوب غربی کشور، مناطق بازمانده از جنگ ایران و عراق ، بازدید می‌کنند.

هر سال در ماه های اسفند و فروردین اردوهای نوروزی برای بازدید از مناطق دفاع مقدس و تجديد بيعت با مقام شهيدان برپا می‌شود البته باید توجه کرد که در فصل تابستان به دلیل مساعد بودن شرایط جوی استان‌های غربی کشور بازدید از مناطق عملیاتی سومار، سرپل ذهاب، ارتفاعات قراویز، یادمان بازی دراز و... انجام می‌شود.

 

راهیان نور،میعادگاه عاشقان


 در رسانه‌ها قرار گرفته بود که مقام معظم رهبری در سال ۷۵ در گلزار شهدای هویزه حضور پیدا کردند وو یاد شهیدان والامقامی را که در دفاع از حریم پاک این منطقه از میهن اسلامی به شهادت رسیدند گرامی داشتند.

در سال ۸۴ و با ابلاغ رهبر معظم انقلاب، ستاد مرکزی راهیان‌نور در قالب اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مأموریت خود را از سر گرفت به همین منظور ستاد مرکزی راهیان نور با هدف سامان‌دهی به وضعیت راهیان نور در سال ۸۳ ذیل ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعریف شد و یک سال بعد در سال ۸۴این ستاد تأسیس شدهمچنین اردوهای راهیان نور از سال ۱۳۹۰ در قالب محتوای آموزشی وارد مدارس کشور شد و به عنوان دوره عملی درس آمادگی دفاعی دبیرستان قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ بیان کردند:من از این حرکت راهیان‌نور که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار با برکتی می‌دانم.

رهبر معظم انقلاب در جمع دست‌اندر کاران افزودند: خاطره‌های هشت سال دفاع مقدّس شد یک ثروت عظیم و ملّی. این‌قدر هم این خاطره‌ها زیاد و متنوّع و پُرمغز و گویا است که هیچ زبان گویایی هم نه حالا زبان بنده که زبان قاصری است قادر نیست که همه‌ی آنها را بیان کند.

اگر شما بخواهید از ثروت استفاده کنید باید فنّاوری‌اش را بلد باشید من می‌گویم این راهیان‌نور یک فنّاوری است؛ این یک فنّاوری است برای استفاده‌ی از این ثروت عظیم. این معدن طلای عظیمی که در اختیار ما است.

به گزارش این پایگاه تحلیلی خبری ، پس می‌توان دریافت که  سفر راهیان‌نور تنها یک سفر معمولی مانند بازدید از اماکن گردشگری و صرفا آشنایی با مناطق عملیاتی و دلاوری رزمندگان اسلام نیست، بلکه یک حرکت متعالی تربیتی، معرفتی و تاثیر گذار است وبرای زنده ماندن انقلاب و ارزش‌های حاکم بر آن باید همواره از شهادت و مکتب شهادت و این شهدای بزرگ تجلیل کرد.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان