کد خبر: ۱۶۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید محمدحسن حقانی:

برای کشته‌شدنم جشن بگیرید

شهید محمدحسن حقانی در وصیت‌نامه خود آورده است: برای کشته‌شدنم جشن بگیرید؛ چون من نمرده‌ام؛ بلکه وارد جایی شده‌ام که کسی که در قفس دنیا است آن را درک نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید محمدحسن حقانی در یکم اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۴ در استهبان دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته تجربی گذراند. وی با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام در بیست مهرماه ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسید. روحش شاد.


 (متن وصیت‌نامه)
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیة فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی.
به نام الله درهم‌شکننده طاغوت‌ها و با درود و سلام به یگانه منجی بشریت ولی‌امر (عج) و با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود و سلام به شهدای اسلام از صدر تاکنون و با درود و سلام به رزمندگان اسلام و شما خانواده‌های شهدا و امت مسلمان ایران.


ان تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم. هر کس خدا را یاری کند خداوند گام‌های او را استوار می‌گرداند.
ای همشهریان عزیز نمی‌خواهم سر شما را بدرد آورم؛ ولی چندجمله‌ای به‌عنوان تذکر می‌گویم هرچند که خودتان بهتر از من می‌دانید.


 امام این قلب تپنده امت مسلمان ایران را تنها نگذارید در هرجا و هر کجا که هستید از دعاکردن برای امام غافل نشوید بعد از هر دعا و بعد از هر نماز و بعد از هر جلسه‌ای امام را دعا کنید.

برادران و خواهران عزیز توجه داشته باشید هر کس خواست میان شما تفرقه اندازد اول او را نصیحت و او را با دلائل محکم او را راهنمایی کنید.


 ولی اگر دیدید از روی آگاهی دارد کاری که به ضرر انقلاب است انجام می‌دهد با او به طور قاطعیت رفتار کنید و او را به مسئولان امر معرفی کنید و بدانید که آرزوی هر رزمنده شجاع و دلیر و مسلمان زیارت کربلا و آزادی قدس عزیز اگر بعد از آن خدا خواست شهادت فی‌سبیل‌الله است.


برادران و خواهران عزیز بدانید که هر کس شهید شد از بین نرفته است بلکه نزد خدا روزی می‌خورند.


ای پدر و مادر عزیزم شما از من آزار و اذیت دیده‌اید امیدوارم که مرا ببخشید و برایم دعا کنید و طلب آمرزش کنید پدر و مادر و برادرانم مرا حلال کنید هر چند کاری برای شما انجام ندادم.

آری پدر و مادرم اگر من شهید شدم و خداوند مرا به درگاه خود قبول کرد مرا ببخشید و به شهادت رسیدم همچون شیری باشید در بیشه‌زار بغرید و روبه صفتان را به زباله‌دان تاریخ بفرستید.


مادرم زینب وار باش و قلب امام‌زمان را شاد کن برایم عزا نگیرید این را همین‌طور نمی‌گویم؛ بلکه این سخنان از درون قلبم برمی‌خیزد.


برای کشته‌شدنم جشن بگیرید چون من نمرده‌ام؛ بلکه وارد جایی شده‌ام که کسی که در قفس دنیا است آن را درک نمی‌تواند بکند.


برادرانم: اگر از من بدی دیدید ببخشید و بیامرزید .
مادرم اگر شهید شدم هر هفته لااقل یک‌بار بیا وبا من صحبت کن و بالاخره دوستان قومان و آشنایان همه مرا حلال کنید و ببخشید به امید این که همه ما از اهل بهشت باشیم. از مال دنیا هم چیزی ندارم که بخواهم از آن صحبت کنم آری هدفم پیروزی و زیارت کربلا و آزادی قدس و آرزویم شهادت در راه خداست.


به امید پیروزی لشکریان جندالله و ظهور ولی‌عصر (عج) و نابودی تمام دشمنان اسلام.


و در آخر امام و رزمندگان و معلولین و مجروحین را دعا کنید.


خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار


 به امید پیروزی فرج مولا امام‌زمان و پیروزی جنگ تحمیلی .

۱/ ۷/ ۱۳۶۳

انتهای خبر/

نظرات بینندگان