کد خبر: ۱۶۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید طمراس چگینی:

از کید مکاران نهراسید

شهید طمراس چگینی در وصیت‌نامه خود آورده است: بدانید که در سبیل حق گام نهادن تحمل مشکلات و سختی‌ها را به دنبال دارد پس از کید مکاران نهراسید.

به گزارش خبرنگارگروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید طمراس چگینی در سال ۱۳۴۰ در شهرستان فیروزآباد استان فارس به دنیا آمد. وی دوران تحصیل خود را در شهرستان فیروزآباد گذراند و در اواخر دوره متوسطه با همکاری و هم‌فکری دوستان دانش‌آموز و جوانان حزب‌الله طایفه چگینی، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را برضد رژیم پهلوی آغاز کرد و در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد رژیم حضوری فعال داشت.

شهید چگینی با شروع جنگ تحمیلی درحالی‌که هنوز یک هفته از شهادت برادرش الیاس نگذشته بود، خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد و به خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) پیوست و بدین‌گونه با فروافتادن سوار مردی از زین حماسه سرو قامتی دیگر قامت افراشته و سلاح فروافتاده برادر را در دست‌های خود فشرد تا پاسدار ارزش‌های انقلاب باشد.


وی در بسیاری از عملیات‌ها از جمله والفجر یک و دو، والفجر هشت، خیبر، بدر، کربلا چهار و پنج شرکت کرد. از مهم‌ترین مسئولیت‌های شهید در عملیات‌های ذکر شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مسئولیت اردوگاه آموزشی شهید دستغیب، جانشینی فرماندهی گردان ۹۰۴۳، جانشینی فرماندهی گردان فتح، مسئول طرح و عملیات لشکر ۳۳ المهدی (عج)، فرماندهی محور و گردان غواص نیز است.

وصیت‌نامه شهید
باسمه‌تعالی؛ 
سلام بر هدایتگران حق از آدم تا مکمّل رسالت و دیانت خاتم حق، محمّد (صلی‌الله علیه وآله)، درود بر اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از علی (علیه‌السلام) کشته عدالت تا مهدی (علیه‌السلام) برپاکننده عدالت و ناجی بشریت، سلام بر ابراهیم زمانمان، روشن‌ضمیری که سبیل هدایت را نشانمان و از جهل نجاتمان داده، انسانی که به حق الگوی وحدت و مجسمه تقوی و فضیلت وابسته به جندالله و تجلّی واقعی حزب‌الله است، درود بر شهیدان راه حق و حقیقت آن راست‌قامتانی که سند حقّانیت آنها بدن‌های خونین و تکه پاره شده و در میادین مین مانده آنهاست، سلام بر چشم و چراغان ملت که بضاعت کلام و شکستگی قلم، توان توصیف آنان را ندارد، درود بر شهیدانی که مظلومانه رفتند و رسالت سنگین قلم، بیان و اسلحه را به ما سپردند باشد که ادامه دهنده راه خونینشان باشیم.


خدایا بسیار سپاسگزارم که توفیق را شامل حالم گرداندی و توانستم بر زخارف و از زنجیره‌های دنیای پر زرق و برق که چون سراب انسان را به‌سوی خود می‌کشد و چون کرم ابریشم، آدمی را در زندان خود محصور می‌کند، پیروز شوم و ترک لذت دنیا را برای کسب سعادت عقبی، ترجیح دادم و موسی وار بر وادی طور یعنی کرب و بلای جنوب و کوهسارهای غرب پا گذاشتم باشد که دریچه وجود حق را در وجودم روشن کنی تا بتوانم نفس امّاره را به سوی نفس مطمئنه عروج دهم، پس حقیر عاصی مانند دگر پویندگان طریق عشق که در وصالت خون ریختند تا به جوارت شتافتند با عشق و رجاء آمدم و تو ای معبودا «غافر الذنوب» هستی پس ما را نیز بپذیر.


و تو ای شاهد، ای شاهدی که خود حاکمی گواه باش که پا نهادنم در این طریق خونین به خاطر تمجید و ستایش و کسب وجهه و مقام در دنیای فانی نبوده، حقیر می‌خواستم وجود ظلمانی خود را در صراط مستقیم با نور حقّت آشنا کنم و وظیفه شرعی برآنم بداشت که قلم‌به‌دست گیرم و گوشه‌ای از اسرار درون را به رشته تحریر درآورم تا در توفیق رخصت به لقای حق بازماندگان و راست قامتان حزب‌الله و پویندگان طریق حق و حقیقت را به نوبه خود پیامی داده باشم تا ثابت شود که پویندگان طریق حق را حوادث دهر توان لرزان نیست و باید در تلاطم موج سهمگین، همواره پاسدار حق و حقیقت باشند و ثابت کنند که به فرموده مولا، در دریای مرگ شنا کنید تا به ساحل حق برسید.


و اما شما ای بازماندگان عزیزم، ای که رسالت خون هزاران انسان سرباخته بر دوش شما سنگینی می‌کند، این گفته معصوم را به خاطر داشته باشید که: العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس (شبهات به کسی که زمانه خود را بشناسد هجوم نمی‌آورد). راست قامت در برابر زورگویان و اسلام فروشان در منصب‌های مختلف بستیزید و بدانید که در سبیل حق گام نهادن تحمل مشکلات و سختی‌ها را به دنبال دارد پس از کید مکاران نهراسید.


ای بازماندگان عزیزم، اگر روزی علی (ع) فریاد برآورد که الله الله فی الجهاد عزاً للاسلام امروز این فریاد از حلقوم حقیر و دیگر عزیزانی که پر، پر می‌شوند به گوش می‌رسد، هرگز مجاهدت را فراموش نکنید اگرچه مجاهدان راه خدا و پویندگان راه حسین (ع) سیل تهمت‌ها و افتراها از طرف شکم پرستان و معاویه صفتان و عمروعاص‌ها می‌گردند؛ ولی شما بدانید که روز به روز رسالت شما سنگین‌تر می‌شود پس هرگز نگذارید که مجاهدان راه خدا و پیامشان غریب و مظلوم واقع شوند.

با آن خفاشانی که در مقابل نور پرواز می‌کنند به مصداق اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّار برخورد نمایید و شما ای دوستان حزب‌الله که در زندگی هر کدامتان اندیشیدم چیزی جز فقر و خلوص و وفاداری به اسلام ندیدم، هرگز امام عزیز این اسوه تقوی، خلوص، شهامت و.... را تنها نگذارید و در تکرار کربلا یاری‌اش کنید، این را می‌گویم و من از بین شما می‌روم؛ ولی به شما می‌گویم که اگر دست جنایت‌کاران ضد اسلام و ضد امام را که از دین امام و از این اسلام وحشت دارند، کوتاه نکنید در آینده نزدیک فنا خواهید شد و دیگر نخواهید توانست مسلمان زندگی کنید و رفته، رفته اسلامتان آریامهری خواهد شد. اگر به یقین به وصیت‌نامه این همه شهدا عمل کنید، پیروز خواهید شد و دیگر حزب قاعدین مدعی نخواهند شد که باید آن‌قدر فساد در جامعه رواج پیدا کند تا امام‌زمان (عج) ظهور کند.


در آخر از تمام دوستان و آشنایان و همشهریان، آنهایی که امام بزرگوار را نایب بر حق آقا امام‌زمان (عج) و تنها ولی‌فقیه و آگاه و رهبر تمام شیعیان جهان می‌دانند خصوصاً از خانواده دلسوز و مهربانم می‌خواهم که تا آخرین قطره خون که در بدن دارند، امام را تنها نگذارند و در هر شرایط و در هر جو خطرناک و خفقان، مرید و مخلص و مقلّد امام باشند و صبر انقلابی پیشه کنند که خدا با صابرین است و این وعده الهی است. از خانواده‌ام نیز می‌خواهم در وصیت‌نامه‌ای که نسبت به خود آنها نوشته‌ام عمل نمایند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان