کد خبر: ۱۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۹ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
وصیت‌نامه شهید داراب خوش نواز:

تقویت رزمندگان در جبهه تقویت اسلام در گیتی است

شهید داراب خوش نواز در وصیت‌نامه خود آورده است: آری ما پیروز هستیم اما جنگ هنوز به اتمام نرسیده است و تقویت رزمندگان در جبهه، تقویت اسلام در گیتی است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید داراب خوش نواز فرزند قربان در تاریخ ۱۳۲۶/۰۱/۳۱ در خانواده‌ای اصیل و مذهبی در شیراز چشم به جهان گشود.


وی شخصی مهربان، متدین و انسان‌دوست بود در اوایل انقلاب آموزش بسیج دانش‌آموزان را تحویل گرفت اما با شدت گرفتن حملات منافقین در جبهه‌های کردستان به مناطق غرب کشور شتافت.

مدتی هم در پشت جبهه سرکشی خانواده رزمندگان را عهده‌دار شد. سپس با شروع جنگ تحمیلی بر علیه ایران اسلامی به جبهه‌های جنوب برگشت و به مقابله با دشمن دون صفت پرداخت.


شهید رفتار بسیار شایسته‌ای با سربازها داشت، به طوری که وقتی چند روز به مرخصی می‌آمد دوستانی که به سرکشی او می‌آمدند بیشتر سرباز بودند، عده‌ای که شهید برای آنها دلسوزانه پدری می‌کرد و به آنها رسیدگی می‌نمود و به آنها احترام می‌گذاشت.


سرانجام این فرمانده دلاور پس از چهار سال دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی در تاریخ ۱۳۶۲/۰۵/۰۳ در عین خوش به درجه رفیع شهادت نائل گردید. هم اکنون مزار پرفروغ این شهید والامقام در دارالرحمه شیراز زیارتگاه عاشقان و دل‌سوختگان شهدا است.

وصیت‌نامه شهید 
به نام خدا یاری‌دهنده مستضعفین
 «الذین صبروا و علی ربهم یتوکلون؛ 
این اجر بزرگ در دنیا به کسانی عطا می‌شود که در راه دین صبر کردند و بر خدای خود در کارها توکل نمودند».
سلام فراوان بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، درود بر شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی، شهیدانی که درخت نورس انقلاب خمینی را با خون خود آبیاری کردند و دست به دست همدیگر تحویل دادند؛ و هزاران سلام بر خانواده‌های شهدا که در حقیقت اینها صبرشان در جهان طنین انداز شد و همین صبر بود که به اسلام عزیز عمری تازه بخشید.


درست است که زندگی شیرین است، آگاه باشید تا پدران و مادرانی بدون فرزند و همسرانی بدون شوهر و کودکانی یتیم نشوند، اسلام احیاء نخواهد شد.

آری ما پیروز هستیم اما جنگ هنوز به اتمام نرسیده است و تقویت رزمندگان در جبهه، تقویت اسلام در گیتی است. در حقیقت به آنهایی که از جنگ می‌ترسند بگویید شما هم یک روز خواهید مرد و آیا نیاکان و اجداد شما هنوز زنده هستند؟ چه بهتر که خوب در این دنیا برای خدا کار کنید و خوب هم بمیرید.

مردن خوب، همان شتاب به‌سوی خداست، تو سپر دور مینداز که هنوز جنگ بود مرگ در بستر خوابت تو را ننگ بود.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان