کد خبر: ۱۶۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خبر داد:

نصب چادر مسافرتی در دو پارک شیراز

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از محل استقرار چادرها در شهر شیراز در دو بوستان سایه و نماز خبر داد و گفت: بیش از ۴۰ حسینیه در فارس برای مسافران در نظر گرفته شده است که مهمانان در زمان‌های خاص از حسینیه و مساجد استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز ۲۶ اسفندماه در نشست مدیران پاسخگو در استانداری فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارگروه‌های متعددی در سطح استان فارس جهت هرچه بهتر روند هی به مسافران نوروزی تشکیل شده است، گفت: کارگروه‌ها فعالیت خود را از چندین روز قبل کار خود را آغاز کرده‌اند.

 وی افزود: کارگروه‌ها هر کدام شامل چندین دستگاه هستند که شامل اداره کل راهداری و شهرسازی، نیروی انتظامی، پلیس راهور راه‌آهن، شرکت فرودگاه‌ها، کانون اتومبیل‌رانی، هلال‌احمر، مدیرت پایانه‌های مسافربری، شهرداری‌ها، هواشناسی شرکت پخش فراورده‌های نفتی، اورژانس، شرکت‌های بیمه‌ای، کارگروه خدمات امداد و نجات هستند.

 فرخ زاده با اشاره به اینکه امسال ستاد اقامه نماز به کانون مساجد واگذار کرده‌ایم همچنین کارگروهی با عنوان «سی شصت» ایجاد شده و ایستگاه‌های خدمات‌رسانی در ۶۰ الی ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها شکل‌گرفته است، تصریح کرد: بیش از ۱۶۰ ایستگاه را مجموعه امور عشایر را ایجاد می‌کند.

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اعلام کرد: اداره آموزش‌وپرورش فارس در این استان ۹۷۰ مدرسه را برای مسافران نوروزی پیش‌بینی کرد است همچنین ۴۳۱ مدرسه را در شیراز قرار داده است همچنین ۶۸ پایگاه اسکان برای راهنمایی مسافران نوروزی پیش‌بینی‌شده است.

 وی خطاب به مسافران نوروزی با بیان اینکه برای مسافران نوروزی ۴۶ خانه معلم در استان فارس فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: ۶ خانه نوروزی در شیراز فعالیت خواهند کرد.

 به گفته فرخ زاده بیش از ۸ هزار کلاس در استان فارس برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است و بیش از ۴ هزار کلاس در شیراز در نظر گرفته شده است.

 معاون امور زیارتی و گردشگری استان فارس با اعلام این خبر که اداره آموزش پرورش در استان فارس بیش از ۴۱ هزار نفر ظرفیت اقامت روزانه دارند، ادامه داد: امسال مدارسی که در اطراف اماکن گردشگری و زیارتی هستند سرویس بهداشتی و نمازخانه‌ها را در اختیار مسافران نوروزی قرار دهند و تعرفه‌هایی را از مسافران دریافت کنند.

 فرخ زاده با تصریح اینکه چهار مرکز اسکان برای مسافران نوروزی در شیراز در نظر گرفته شده است، ادامه داد: زیباشهر، باغ جنت، مسجد جامع شهدا و سعدی برای مسافران روزی خدمات می‌دهد همچنین امسال برای اولین‌بار با نمایشگاه توافق شد که پنج سوله برای مهمانان نوروزی در نظر گرفته شود.

 معاون امور زیارتی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری برای مهمانان نوروزی آماده شده است ادامه داد: محل استقرار چادرها در شهر شیراز در دو بوستان سایه و نماز است بیش از ۴۰ حسینیه یرای مسافران در نظر گرفته شده است که مهمانان درزمان‌های خاص از حسینیه و مساجد استفاده کنند.

وی در پایان اضافه کرد: نزدیک ۳۰ هزار واحد خودرو پارکینگ برای مسافران در شهر شیراز پیش‌بینی‌شده است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، مسافران ، نوروز ، چادر
نظرات بینندگان