کد خبر: ۱۶۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
در شهرستان فیروزآباد برگزار شد؛

طرح چلچراغ نذر ظهور در خانه مهر مادری

طرح خانه مهر مادری با هدف فرزندآوری و تربیت نسل ظهور در سه مرحله در شهرستان فیروزآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جوکار مسئول طرح و جمعیت جوانی سپاه فجر استان فارس با تأکید بربسته شدن پنجره جمعیتی کشور گفت:  طبق سخن رهبری تنها راه برون‌رفت از مسئله جمعیت فرهنگ‌سازی است در طرح «خانه مهر مادری» نگاه ویژه و خاصی به مسئله فرزند و فرزندآوری داریم و آن  تربیت نسل زمینه‌ساز ظهور است  تا اسلام زنده و پاینده بماند.

وی با اشاره به مرتبط بودن مسئله فرزندآوری و تربیت نسل ظهور افزود:  در حال حاضر مسئله اصلی تمام مسلمانان جهان ظهور حضرت حق است و ظهور تحقق نمی‌یابد مگر زمینه‌های آن فراهم شود، شاید مهدی زهرا منتظر یک یار باشد و شاید تربیت آن یار در دستان شما مادران باشد.
 
جوکار در ادامه اهداف این طرح را در سه مرحله بیان کرد گفت: در مرحله اول طرح «چهل‌چراغ نسل ظهور» هر فرد می‌تواند ۴۰ روز و هر روز ۱۰ دقیقه با یک مخاطب ارتباط گیرد او را تشویق کند تا قدمی در زمینه فرزندآوری برای ظهور بردارد.

مسئول طرح و جمعیت و جوانی سپاه فجر فارس افزود: در این مرحله اگر فردی توانایی فرزندآوری دارد می‌تواند فرزندی برای زمینه‌سازی ظهور بیاورد یا اگر فردی توانایی مالی دارد می‌تواند به خانواده‌های که تمکن مالی ندارند کمک کند و اگر فردی دارای علم تخصصی دارد می‌تواند به نیت تربیت نسل ظهور علم و تخصصش را به میدان جهاد بیاورد.

طرح چلچراغ نذر ظهور در خانه مهر مادری

جوکار در خصوص مرحله دوم این طرح اظهار داشت: در مرحله دوم این طرح که  «شاهدان نسل ظهور» نامیده شده است به این‌گونه است که به‌محض قانع‌شدن و نیت فرد در به دنیا آوردن فرزند نسل ظهور، از  بین ۱۵هزار شهید استان فارس و یا شهدای کشوری یک شهید انتخاب می‌کند تا در طول مسیر تربیت نسل با توسل به آن شهید در مسیر تربیت نسل دینی به آن شهید متوسل شوند و آن شهید را رفیق و الگوی خود و فرزند خود قرار دهند.

 وی مرحله سوم این طرح را شکوفه‌های نسل ظهور دانست و گفت: در این مرحله از طرح معلمان زمینه‌ساز نسل ظهور با برنامه‌ریزی دعوت از اولیا دانش آموزانی که در حوزه فرزندآوری  جهاد کردند  با برنامه‌ریزی جشنی در مدرسه و دعوت از آنها با حضور نوزادان در کنار خواهر و برادر دانش آموز در مدرسه  در بین دانش آموزان ایجاد یک انگیزه و مطالبه از پدر و مادر  برای داشتن خواهر و برادر کوچک نمایند و خانواده را تشویق و ترغیب به داشتن خواهر و برادر بیشتر کنند.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فیروزاباد ، چلچراغ ، ظهور
نظرات بینندگان