کد خبر: ۱۶۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
بازخوانی شیرازه؛

مجالی نو برای رشد معنوی

حلول سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، مجالی نو برای رشد معنوی است و نباید از این فرصت ناب، کم‌بهره ماند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ترکیب سفره هفت‌سین و سفره سحری امسال برای مردم متدین این مرز و بوم ترکیبی از فرهنگ اصیل ایرانی و اعتقادات دینی بوده که با احترام برای کدام از آنها اکنون می‌توان شاهد تب و تاب دلچسبی در نوروز امسال است.

به هر حال مردم ایران اسلامی در هر کجای تاریخ که قرار بگیرند همیشه عشق، معنویت و دلدادگی را در تاریخ ثبت می‌کنند و این‌گونه است که تاریخ کهن ایران زمین با قدمت چندین هزار ساله همچنان پر آوازه در جهان شهرت یافته و هم اکنون نیز می‌توان دریافت که این حال و هوا و شوق مردم تنها در این مقطع از تاریخ متوقف نخواهد شد و بی شک برای تاریخ این سرزمین همواره خاطره آفرینی خواهد داشت.


 مردم متدین و خونگرم ایران زمین از دیرباز تا کنون مساجد را مکانی برای کسب معرفت جمعی و عبادت خویش می‌دانند. این تقارن مبارک فرصتی است تا رونق مساجد بیش از پیش شده و خانه خدا محفل گرم انس و مودت شود. حال که پس ازچند سال یک بار دیگر ماه مبارک رمضان و عید نوروز مقارن گشته‌اند، تدبیر متولیان و هیئت‌امنا بایستی به سمت و سوی استفاده از ظرفیت‌های مساجد در ماه رمضان برود.

 حلول سال ۱۴۰۳ و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، مجالی نو برای رشد معنوی است و نباید از این فرصت ناب، کم‌بهره ماند. تقارن ماه عبودیت و بندگی با عید نوروز بهانه‌ای است تا دل‌ها را به نور ایمان روشن و با شکوفه‌های علم و فضیلت مزین کنیم
 

تلاقی ایام نوروز و ایام ماه مبارک رمضان فرصتی را فراهم کرده است که اموری چون صله‌رحم، یتیم نوازی، احترام بزرگ‌ترها و رحم به زیر دستان، نگه‌داشتن سنت نیکوی اطعام دیگران، سنت پسندیده صدقه در محافل خانوادگی و دوستان اجرا شود.
 

و چه زیباست که جان گرفتن و بهار طبیعت و لطافت فصل بهار در بهار رمضان وارد می‌شود. شباهت هر دو بهار این است که هر دو ماه میهمانی رفتن است یکی به مهمانی خدا رفتن و یکی به میهمانی و دیدار همدیگر رفتن و اما در تلاقی بین بهار در ماه قمری و بهار در ماه شمسی که هر کدام آداب و اعمال و رفتارهای خود را دارد باید چه کرد و چه تدابیری باید اندیشید
 

احسن حال حالی است که از یاد خدا، قیامت و معاد در حال جریان و سریان پیدا کنید و از غفلت‌ها به دور باشد، در این صورت حال ما نیکوتر و حال ما حال احسن است.
 

توجه به چگونگی و سپری شدن عمر خود و شکرگزاری در نعمت‌ها و در مقابل استغفار کردن از ضعف‌ها و خطاها باعث تبدیل حال ما به حال بهتر می‌شود.

 

انتهای خبر/
  

منبع: مهر
برچسب ها: نوروز ، رمضان ، شیرازه ، سال نو
نظرات بینندگان