کد خبر: ۱۶۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
مدیر بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

معدوم‌سازی مواد غذایی غیربهداشتی در فارس

مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام بازرسی‌های بهداشتی از مراکز بین‌راهی طی ایام نوروز از تعطیلی پنج مرکز متخلف و شناسایی و معدوم‌سازی بیش از ۳۰۹ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی تنها در یک روز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» ، اسماعیل اسکندری مدیر بازرسی،ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز سوم فروردین در نشست ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دومین روز از تعطیلات نوروزی، هزار و ۳۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین‌راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۹ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی پنج مرکز متخلف و شناسایی و معدوم‌سازی بیش از ۳۰۹ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

 وی افزود: همچنین در دومین روز از تعطیلات نوروزی سال جاری، ۴ هزار و ۲۸۳ بیمار به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس مراجعه و توسط پزشک ویزیت شده‌اند.

 اسکندری، آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز گذشته، ۱۰ هزار و ۶۱۶ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش گروه مجهزهای پزشکی، علاوه بر انجام ۲۵۸ مورد عمل جراحی، به ۳۸۵ مصدوم ترومایی مراجعه‌کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۴۱۶ بیمار دارای علایم تنفسی و ۳۶۰ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

 مدیر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد کل مصدومان سوانح ترافیکی در دومین روز از سال جدید را ۱۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۸ نفر خدمات درمانی را به‌صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

 وی اضافه کرد: در این بازه زمانی، هزار و ۹۳ مأموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده است که از این تعداد، ۱۳۰ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

 نماینده هیأت‌رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به امدادرسانی به ۱۶ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن طی شبانه‌روز گذشته، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا موارد پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسیدکرین را جدی بگیرند.

 اسکندری بازدیدهای حوزه غذا و دارو را از دیگر محورهای فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات آغاز سال عنوان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۹ مورد بازدید از داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی و تجهیزات پزشکی سطح استان انجام شد، همچنین پاسخگویی به ۳۰ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه برای رفع نیازهای حوزه دارو از دیگر فعالیت‌های حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه بوده است.

 انتهای پیام

برچسب ها: سلامت ، فارس ، پزشکی
نظرات بینندگان