کد خبر: ۱۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

بخش کنترل ترافیک به بخش خصوصی واگذار شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی یکی از تأکیدهای مجلس را واگذاری بخش قابل توجهی از ساختار کنترل ترافیک به بخش خصوصی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز مدیریت کنترل ترافیک شیراز، با تأکید بر لزوم توسعه سامانه‌های هوشمند در مدیریت شهری، گفت: در شهرهای توسعه‌یافته وجود سامانه‌های هوشمند نظارتی باعث کاهش حضور فیزیکی پلیس برای نظم‌بخشی به شهر شده است.


وی با تأکید بر ضرورت جذب مشارکت‌های بخش خصوصی در زمینه اجرای سامانه‌های هوشمند ترافیکی، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تأکید دارد بخشی قابل توجهی از ساختار کنترل ترافیک به بخش خصوصی واگذار و بازگشت سرمایه آن از محل وصول درآمد جرائم رانندگی تضمین شود.


قادری توسعه زیرساخت‌های ترافیکی از جمله توسعه حمل و نقل عمومی از طریق مترو و اتوبوس را از ضرورت‌های مهم کلان‌شهرها در راستای تسهیل ترافیک دانست و گفت: مجلس در اعتبارات هر سال به بخش حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر از طریق پرداخت یارانه و کمک‌های بلاعوض توجه ویژه دارد، پس مدیریت شهری هم باید با جذب این اعتبارات زمینه را برای توسعه حمل و نقل عمومی فراهم کند.


در این بازدید، منتخب مردم شیراز در مجلس دوازدهم از تلاش‌های شهرداری شیراز در زمینه توسعه سامانه‌های هوشمند نظارت بر ترافیک و کاهش تصادف‌های رانندگی در این کلان‌شهر قدردانی کرد.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این بازدید گزارشی از عملکرد این معاونت ارائه کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جدید بیش از ۳۶۰ سامانه جدید نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و همچنین محدوده کم آلاینده LEZ در شیراز نصب و راه‌اندازی می‌شود که عمده معابر پرتردد و با تردد متوسط را پوشش خواهد داد.


هادی شه‌دوست شیرازی به تلاش شهرداری شیراز برای بهره‌گیری از دانش نوین و هوش مصنوعی در زمینه توسعه سامانه‌های هوشمند ترافیکی اشاره کرد و افزود: اکنون در دانشگاه‌های مهم کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، چند طرح نوآورانه در حال مطالعه و اجرای آزمایشی است که به‌دقت در سطح نظارت هوشمند بر ترافیک شهری و بهبود کیفیت این نظارت خواهد افزود.


وی ساخت سه پارکینگ طبقاتی در شهر شیراز را از دیگر برنامه‌های این معاونت در سال جدید اعلام و بیان کرد: بیش از نیمی از اعتبارات شهرداری شیراز هر سال صرف توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط می‌شود.

 

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان