کد خبر: ۱۶۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۳
امام‌جمعه استهبان در گفتگو با «شیرازه»:

در قاموس یک مسلمان شکست معنا ندارد

امام‌جمعه استهبان گفت: در قاموس یک مسلمان مقاوم شکست معنا ندارد، ما منتظر احدی الحسنین هستیم، یا فتح آشکار و ظاهری یا شهادت؛ هر دو برای ما نیکو و زیباست اما معادلات جهانی به خوبی نشان دهنده رو به ضعف رفتن اسرائیل و آمریکا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر ساجدی امام‌جمعه استهبان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن محکومیت حادثه اخیر کنسولگری ایران در دمشق در خصوص اهمیت روز قدس گفت: در قرآن آیه شریفه «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ» خداوند می‌فرماید: این که ما پیغمبران را با دلایل آشکار، با کتاب، با میزان برای بشر نازل کردیم، یک هدف داشت آن هم که خود مردم به اجرای عدالت به پا خیزند و قیام کنند.


وی در ادامه افزود: دفاع از عدالت و ایستادن در مقابل ظلم و ظالم، هدف از ارسال همه پیامبران است. اهمیت روز قدس در این است که بزرگ‌ترین جریان ظلم ستیزانه جهانی است و همه تلاش ما این است که در برابر این ظلم در ابعاد جهان، همه مردم جهان را به قیام دعوت کنیم. بازنده این جنگ و این درگیری که مصداقی از درگیری تاریخی حق با باطل است قطعاً اسرائیل است.


امام‌جمعه استهبان با اشاره به بازنده بودن اسرائیل در جنگ با فلسطین گفت: «وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ» این وعده قطعی خداست که هر کس دین و ارزش‌های من را یاری کند او رو یاری می‌کنم در خط مقدمه حفظ قبله اول جهان اسلام، امروز فلسطینیان هستند. اینک گروه‌های مقاومت و هسته‌های مقاومت هستند و بنابراین طبق وعده قطعی خداوند پیروزی با فلسطینیان است.


سید جعفر ساجدی گفت: در قاموس یک مسلمان مقاوم شکست معنا ندارد، ما منتظر احدی الحسنین هستیم، یا فتح آشکار و ظاهری یا شهادت؛ هر دو برای ما نیکو و زیباست اما معادلات جهانی به خوبی نشان دهنده رو به ضعف رفتن اسرائیل و آمریکا است.


امام‌جمعه استهبان بیان کرد: امروز قرن انتقال قدرت از دنیای غرب از اسرائیل و از اروپا و آمریکا به دنیای شرق است.همه معترف‌اند که یکی از بازیگران مهم در سطح جهان در قرن پیش رو جریان مقاومت است و این پیروزی بنا بر وعده قطعی خداوند در قرآن، بی‌تردید محقق خواهد شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین ساجدی با اشاره به نقش بی‌نظیر امامین انقلاب در زنده نگه داشتن جریان فلسطین گفت: نقش امامین انقلاب اسلامی در زنده نگه داشتن جریان فلسطین بی‌نظیر است. حتی درون خود فلسطین جریان سازِش در بخشی از فلسطین شکل گرفت. کسی که با زبان فطرت که دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم است، توانست این جریان سازش را به سمت مقاومت سوق دهد، رهبر انقلاب ایران آیت‌الله خامنه‌ای بودند.


وی در پایان ضمن اشاره به نقش کلیدی مقاومت گفت: در قرآن داریم که بدترین دشمنان اهل ایمان یهودیان هستند، صهیونیست‌ها امروز وحشیانه‌ترین دشمنی‌های خودشان را در برابر جهان اسلام نه فقط غزه به نمایش گذاشته‌اند و مقام معظم رهبری با حمایت مردم مقاوم ایران و ملت‌های مدافع مقاومت تأثیرگذارترین جریان جهانی در مقابل ظلم را در سرتاسر جهان شکل داده‌اند. امروز در آمریکا و اسرائیل و حتی در کشورهای اروپایی در مقابل این ددمنشی‌های اسرائیل قیام کرده‌اند و این پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی است که توانسته است این شعار قرآنی را محقق کند.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: فلسطین ، روزقدس ، شیرازه
نظرات بینندگان