کد خبر: ۲۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

توصیه‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد به استانداران

قدس آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر روز سه‌شنبه در همایش استانداران سراسر کشور، تقارن ماه ربیع الاول با دهه فجر انقلاب را اتفاقی مبارک دانست و گفت: انقلاب اسامی در حقیقت پیگیری مومنانه و هوشمندانه حرکت پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) در عصر حاضر است و پیروزی انقلاب اسلامی با پرچمداری امام راحل و فداکاری‌های ملت بزرگ ایران نقطه آغازی برای بازگشت انسان‌ها به راه انبیاء و ارزش‌های الهی شد و به فضل الهی مقدمه‌ای برای استقرار حاکمیت توحید و عدالت الهی در جهان است.

وی استانداران سراسر کشور را به پیگیری اجرای گسترده‌تر، متنوع‌تر و باشکوه‌تر جشن‌های سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توصیه و اظهار کرد: مراسم گرامی داشت دهه فجر امسال باید به نحو مطلوب و پرشورتر از گذشته در سراسر کشور برگزار شود.

رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر تلاش بی وقفه برای رفع مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که تا پایان عمر این دولت بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری جوانان برطرف شده و به نقطه تعادلی در این زمینه دست پیدا کنیم به نحوی که مردم و خانواده‌ها دیگر دغدغه اشتغال نداشته باشند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اقداماتی که در زمینه ایجاد اشتغال در بخش صنعت، خدمات و مشاغل خانگی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در ۷-۶ سال گذشته کارهای بزرگی در کشور بویژه در زمینه اشتغالزایی صورت گرفته که باید همچنان با جدیت پیگیری شود و ضرورت دارد تمامی مصوبات استانی هیات دولت با همت و پیگیری و تخصیص منابع لازم تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس‌جمهور در ادامه بخش کشاورزی را یکی از حوزه‌های اصلی تولید ثروت ملی و اشتغال در کشور برشمرد و گفت: در بخش کشاورزی در ۳۲ سال گذشته اقدامات فراوانی صورت گرفته و تولید در این بخش از حدود ۳۰ میلیون تن به بیش از ۱۱۰ میلیون تن در سال رسیده است و این در حالی است که میانگین میزان بارندگی در کشور نسبت به ۳۰ سال قبل کاهش یافته، اما متاسفانه هنوز تمرکز اساسی مدیریتی در این بخش اعمال نشده و لازم است همانگونه که در بخش مسکن و هدفمندی یارانه‌ها با ایجاد تمرکز مدیریتی نتایج مثبت حاصل شد، در بخش کشاورزی نیز تمرکز مدیریتی ایجاد شود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «دولت با بهره‌گیری از علم و‌ تحقیقات در مسیر پیشرفت کشور حرکت می‌کند» گفت: باید به صورت عالمانه؛ اقتصاد را متحول و اشتغال، مسکن و کشاورزی را نیز ساماندهی کنیم تا کشور ساخته شده و به پیشرفت برسد.

رییس‌جمهور با انتقاد از کسانی که با مقالات و اظهار نظرهای خود کشاورزی را از جایگاه‌های بالا در اقتصاد کشور به رده‌های بسیار پایین تنزل داده‌اند، گفت: بسیاری باور ندارند که کشاورزی ما ظرفیت توسعه و گسترش و ایجاد اشتغال را در خود دارد و بر این عقیده بودند که کشور تنها به صنعت نیاز دارد، از این رو تلاش قابل توجهی برای گسترش کشاورزی صورت نگرفته است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «بخش کشاورزی ظرفیت فراوانی برای ایجاد اشتغال و رشد و پیشرفت دارد» توسعه برخی صنایع تبدیلی و وابسته مانند دامداری، مرغداری، باغداری و کشت گلخانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید با ابتکار عمل، شناسایی و استفاده از ظرفیت‌ها و به کارگیری کارشناسان محلی تلاش کرد تا یک نهضت کشاورزی در کشور ایجاد شود و پیش بینی می‌شود با اجرای گام اول این موج بیش از ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «بخش مهمی از بودجه عمرانی به بودجه استانی تبدیل شده» خاطرنشان کرد: باید اولویت انجام کار با استفاده از این بودجه به اتمام رساندن پروژه‌های مصوب سفرهای استانی و ایجاد زیر ساخت‌ها در مناطقی نیازمند، باشد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «گام اول هدفمندی یارانه‌ها با همراهی خوب مردم به اجرا درآمد و ثمرات و برکات فراوانی داشته است» خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم تا گام‌های بعدی این طرح بزرگ اقتصادی که موجب تحول در بسیاری از بخش‌ها از جمله تولید در کشور شده است، هر چه سریعتر به مرحله اجرا درآید و باید طوری برنامه ریزی شود تا موضوع هدفمندی یارانه‌ها و اجرای برخی پروژه‌های عظیم که در این دولت آغاز شده، تا پایان دولت دهم به اتمام برسد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که «در اجرای گام اول هدفمندی یارانه‌ها سنگین‌ترین کار فکری در دولت صورت گرفت تا حداقل در دستگاه اجرایی ذهنیت مشترکی در خصوص اجرای این طرح ایجاد شود» اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح، اجرای عدالت در کشور است، چرا که سیاست‌های کشور را دولت و حکومت باید درست اجرا کنند تا بتوانند منابع را به طور عادلانه میان تمامی اقشار جامعه تقسیم کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نابسامانی‌هایی که اخیرا در بازار توسط عده‌ای با اغراض سیاسی و با هدف اعمال فشار بر دولت ایجاد شد، اظهار کرد: کسانی که بخاطر اغراض سیاسی، ملت، انقلاب و کشور را دچار مشکل می‌کنند، در حقیقت افرادی هستند که با اجرای موفق طرح هدفمندی یارانه‌ها دچار زیان شده‌اند و می‌خواهند با برهم زدن بازار، ناراحتی و عصبانیت خود را بروز دهند اما باید بدانند که این دولت تا پای جان روی احقاق حق مردم ایستاده و بر آن پافشاری می‌کند و در برابر فشارهای زیاده خواهان کوتاه نخواهد آمد.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «ستادهای بازرسی و نظارت در تمامی استان‌های کشور در روزهای پایانی سال، باید فعالانه به منظور کنترل بازار اقدام کنند» گفت: بسیاری از افرادی که با ارز دولتی کالاهایی را وارد کشور کرده‌اند، اما آن‌ها را درون انبارها نگه داشته، قصد دارند تا گرانتر وارد بازار کشور کنند و این به منزله اعمال فشار به مصرف کنندگان و مردم است و در این خصوص باید به طور قاطع و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی با آن‌ها برخورد شود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: استانداران در سراسر کشور باید ستاد تنظیم بازار را برای بررسی قلم به قلم کالاها فعال کنند و به گونه‌ای عمل کنند تا به هیچ کس امکان اجحاف در حق مردم نداشته باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از گردهمایی استانداران سراسر کشور با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: انتخابات یک موضوع اعتقادی است چراکه معتقدیم ارزش‌های الهی زمانی مستقر می‌شود که مردم آن را فهمیده و آزادانه آن را مطالبه کنند و تمامی زیبایی انقلاب اسلامی ایران این است که توده‌های مردم آن را پذیرفته و انتخاب کرده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «هنر حکومت دینی این است که توده‌های مردم با انتخاب آزاد خود در راه آرمان‌ها و ارزش‌ها تلاش می‌کنند» اظهار کرد: انتخابات متعلق به مردم و پایه حکومت به شمار می‌رود و باید طوری به انجام برسد که رای و نظر مردم آشکارا اعمال شود و چنانچه نظر مدیران کشور با نظر مردم در دو سوی مختلف قرار بگیرد، دیگر ادامه راه امکانپذیر نخواهد بود.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «استانداران نباید در برابر هیچ اقدام و روندی که به واسطه آن حق مردم ضایع می‌شود، سکوت کرده یا منفعل باشند و باید همواره از حق مردم دفاع کنند» تصریح کرد: اگر در جایی مشاهده کردید که حقی ضایع می‌شود باید قاطعانه و در چارچوب قانون به آن رسیدگی کنید.

احمدی‌نژاد عدالت و اجرای قانون را حق مردم دانست و اظهار کرد: باید برگزاری انتخابات به گونه‌ای باشد تا مردم از عمق جان باور داشته باشند که رای آنها تاثیرگذار است و آنچه حاکم می‌شود رای مردم است؛ و اعمال رای و نظر مردم نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز ثمرات گسترده‌ای برای کشور به همراه دارد.

رییس‌جمهور اجرای قانون و استیفای حقوق مردم را از مهمترین وظایف دولت و استانداران برشمرد و با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: استانداران به عنوان نمایندگان دولت در سراسر کشور، باید تمام تلاش خود را به منظور صیانت جدی از حق و رای مردم در انتخابات به کار بگیرند و به هیچ کس اجازه تخلف از قانون را ندهند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید مراقب بود تا فرهنگ دنیاپرستی و قدرت طلبی به کشور بازنگردد و در این راستا باید تلاش کنیم در هر اتفاق و موضوعی مسوولان در کنار مردم و پشتیبان آن‌ها باشند و این بزرگترین خدمت به نظام اسلامی و ولایت فقیه است.

رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم قدرشناسی مسوولان از فرصت خدمتگزاری به مردم تصریح کرد: اگر مسوولی پس از دوران مسوولیت خود نتوانسته باشد ارزش‌های الهی و انسانی را در خود ارتقاء دهد دچار خسران و ضرر شده است. همواره باید خود را مورد سنجش قرار دهیم که آیا عشق مان نسبت به اسلام، ولایت، انقلاب و مردم به واسطه حضور در مسوولیت بیشتر شده یا خیر؟

احمدی‌نژاد تصریح کرد: نباید اجازه داد تا فضای معنوی، ملکوتی و انسانی که در حال حاضر بواسطه انقلاب اسلامی در کشور به وجود آمده به فضای قدرت طلبی و بازی‌های سیاسی و حزبی کشیده شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که «کار برای خدا و اخلاص در انجام کارها باید در سیستم اجرایی کشور نهادینه شود» گفت: هر کس برای انجام کاری و ماندن در پست و مقام به اسبابی غیر از توکل به خدا متوسل شود، قطعاً از همان ناحیه ضربه خورده و دچار زیان خواهد شد.

نظرات بینندگان