کد خبر: ۲۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

استاندار فارس اولين موزه خصوصي فرش استان فارس را افتتاح كرد

استاندار فارس به مناسبت دهه مباركه فجر، اولين موزه خصوصي فرش فارس را در شيراز افتتاح كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس حسين صادق عابدين با تقدير از تلاش هاي بخش خصوصي و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، راه اندازي اولين موزه خصوصي فرش فارس را فصل نويني در بازسازي خانه هاي تاريخي در شيراز دانست.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با مشاركت در تامين مالي طرح بازسازي خانه هاي تاريخي، ابراز اميدواري كرد تا چند سال آينده تعداد قابل توجهي از خانه هاي تاريخي شيراز، بازسازي و وارد چرخه كاربري فرهنگي شود.

استاندار فارس بازسازي خانه هاي تاريخي را گامي مهم براي حفظ و نمايش صنايع دستي استان فارس برشمرد و اظهار داشت: فرش، قالي و گليم استان فارس جايگاه بالا و ارزشمندي دارد كه به خوبي به آن پرداخته نشده و در حق آن جفا شده است.

مهندس صادق عابدين تاكيد كرد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس بايد به گونه اي اين مراكز فرهنگي و تاريخي را معرفي و تبليغ كند كه هر كس وارد شهر مقدس شيراز مي شود حتما براي بازديد از هنر و فرهنگ مردم فارس به اين مكان ها مراجعه نمايند.

وي با تاكيد بر غناي فرهنگي استان فارس و شهر شيراز، افزود: توجه و اولویت بندی چنین فضاهایی، باعث پیشرفت و توسعه حوزه گردشگری و میراث فرهنگي استان خواهد شد و امیدواریم با اقدامات مناسب، فارس همیشه در قله بماند.

در اين جلسه مسعود علويان صدر معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از مشاركت 50 درصدي اين سازمان در بازسازي خانه هاي تاريخي در كشور خبر داد و اظهار داشت: با افتتاح موزه فرش استان فارس در شيراز تعداد اين موزه ها به 30 مورد رسيده است كه توسط بخش خصوصي  و با حمايت سازمان ميراث فرهنگي تاسيس شده است.

گفتني است اولين موزه خصوصي فرش استان فارس در جنب نارنجستان قوام واقع شده و با صرف يك ميليارد و 500 ميليون ريال توسط بخش خصوصي به بهره برداري رسيده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان