کد خبر: ۲۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

ایجاد باغ خانواده در شیراز

شهردار شیراز گفت: نخستین باغ خانواده این شهر با ممنوعیت ورود مجردها تا پایان امسال در اختیار شهروندان شیرازی قرار می‌گیرد.

علیرضا پاک فطرت اظهار داشت: این باغ در جاده بوشهر با امکانات مناسب رفاهی و در فضایی به وسعت حدود یک هکتار راه‌اندازی می‌شود.

پاک فطرت ادامه داد: این باغ که اطراف آن نیز حصارکشی شده است تنها ویژه خانواده‌ها بوده و مجردها نمی‌توانند وارد آن شوند.

شهردار شیراز گفت: در حال حاضر بیش از 300 هکتار از باغ‌های شهر را خریداری کرده‌ایم و آماده راه‌اندازی باغ‌های دیگر خانواده هستیم.

وی افزود: البته تسریع در راه‌اندازی بیشتر باغ‌های خانواده به هنر و همت مدیران شهری نیاز دارد که باید این مهم را مورد توجه قرار داده و باغ‌های بیشتری را برای تفریح در اختیار شهروندان قرار دهند.

شهردار شیراز با بیان اینکه در راه‌اندازی باغ‌های خانوادگی به هیچ عنوان مشکل اعتباری و ملکی نداریم ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نخستین باغ خانواده آموزش کشت گیاهان دارویی و گل‌های آپارتمانی نیز به شهروندان ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ایجاد باغ بزرگ پرندگان در شیراز اشاره و بیان داشت: در این زمینه آماده همکاری با سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی باغ بزرگ پرندگان در باغ‌های قصرالدشت این شهر هستیم.

وی ادامه داد: آماده ایم تا مساحت چهار هکتاری این باغ را در اختیار سرمایه‌گذار قرا دهیم.

شهردار شیراز همچنین از راه‌اندازی مسیرهای پیاده‌روی در نقاط مختلف شیراز خبر داد و افزود: برای در امان بودن شهروندان در پیاده‌روی‌ها از آلودگی‌های صوتی، طراحی مسیرهای پیاده‌روی در کوچه‌باغ‌های قصرالدشت و محور کوه نور در دروازه قرآن در برنامه و اولویت کاری ما قرار گرفته است.

شهردار شیراز همچنین درباره راه‌اندازی تله‌کابین بر فراز شیراز نیز  ابراز داشت: مبلغ اجرای این طرح که مسیر آن نیز در کوه نور و دراک طراحی شده است، محاسبه و آماده جذب سرمایه‌گذار هستیم.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان