کد خبر: ۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۱

چین حق واردات نفت از ایران را با وجود تهدیدهای آمریکا برای خود محفوظ می‌داند

روزنامه رسمی حزب حاکم بر چین با انتقاد از خودخواهی آمریکا در تحمیل قوانین خود بر جهان نوشت که چین همچنان حق واردات نفت از ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

روزنامه people چین که روزنامه رسمی حزب حاکم بر چین است طی مطلبی به شدت از اقدام اخیر آمریکا در محدود کردن تجارت نفت ایران انتقاد و تاکید کرد که اینگونه اقدامات نه تنها غلط بوده بلکه می‌تواند به تشدید تقابل ها دربرنامه هسته‌ای ایران بیانجامد.

روز گذشته آمریکا اعلام کرد که ژاپن و 10 کشور اروپایی را به دلیل کاهش واردات نفت از ایران از تحریم‌ها معاف می‌دارد اما چین و هند همچنان در خطر تحریم‌ها قرار دارد.

روزنامه people چین در ادامه گزارش خود نوشت که اقدام آمریکا اقدامی گمراه‌کننده و خودخواهانه بوده و چین حق واردات نفت از ایران را برای خود محفوظ می‌داند.

این روزنامه در ادامه مقاله خود نوشت: یکی از جنبه‌های یکجانبه‌گرایی آن است که یکی قوانین خود را به قوانین جهان تبدیل کند و همه باید به آن احترام بگذارند و اگر شما آن را اجرا نکنید مجازات می‌شوید.

این روزنامه چینی تاکید کرد که یکجانبه‌گرایی سابق آمریکا به باتلاق عراق و افغانستان منجر شد.

روزنامه رسمی حزب حاکم بر چین در ادامه گزارش خود نوشت: واقعیت‌ها برای چندمین بار ثابت کرد که یکجانبه‌گرایی راه حل چالش‌های جهانی نبوده و و فقط به تشدید و پیچیده کردن اوضاع می‌انجامد و نه تنها شعله آتش را خاموش نمی‌کند بلکه ممکن است حتی آن را شعله‌ورتر کند.

این تفسیر روزنامه people چین با قلم "ژونگ شنگ" منتشر شد که به معنای "صدای چین" است و اغلب این عنوان برای ارائه دیدگاه روزنامه حزب حاکم درباره موضوعات سیاست خارجی است.

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان