کد خبر: ۲۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱

آفریقا بازار سوخت هواپیمای ایران /پاکستان مشتری بنزین ایران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: پاکستان به طور رسمی خواستار واردات بنزین و گازوئیل ایران شده است و کشورهای آفریقایی به بازار اصلی صادرات سوخت هواپیمای ایران تبدیل شده اند.

جلیل سالاری درباره آخرین وضعیت مذاکرات نفتی ایران و پاکستان برای صادرات فرآورده های مختلف نفتی گفت: در حال حاضر مذاکرات با طرف پاکستانی در حال انجام است که وضعیت مذاکرات انجام گرفته مطلوب ارزیابی می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه پاکستان به طور رسمی خواستار واردات بنزین و گازوئیل از ایران شده است، تصریح کرد: این کشور همسایه همچنین درخواستی برای خرید بنزین هواپیما از ایران ارائه کرده است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه صادرات فرآورده های نفتی به پاکستان بر اساس قیمت بازار، شرایط منطقه خلیج فارس تعیین می شود اظهار داشت: در حال حاضر تمامی کشورهای همسایه متقاضی خرید فرآورده های مختلف نفتی از ایران هستند.
 
وی با یادآوری اینکه وجود مخازن ذخیره سازی در کشور مقصد منجر به تسریع و تسهیل در امر صادرات فرآورده های مختلف نفتی می شود تاکید کرد: همچنین اخیرا با وجود افزایش تحریم های بین المللی کشورهای مختلف شرق آسیا همچون سریلانکا و میانمار هم درخواست هایی برای واردات برخی از فرآورده های نفتی ویژه به ایران ارائه کرده اند.
 
سالاری با بیان اینکه در سال جاری با بهره برداری از طرح های مختلف پالایشگاهی و به ویژه فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان صادرات فرآورده های نفتی ایران افزایش می یابد، درباره شروط صادرات فرآورده های نفتی ایران به شرکت های خارجی تبیین کرد: در حال حاضر صادرات به کشورهای مختلف بر اساس شرایط و مزیت های بازار، وضعیت ذخیره سازی و تراز تولید فرآورد های مختلف نفتی در داخل کشور انجام می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوره های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی صادرات فرآورده های نفتی ایران به کشورهای همجوار بالاتر از قیمتهای فوق خلیج فارس انجام می شود از درخواست بخش عمده ای از کشورهای آفریقایی برای واردات سوخت هواپیما از ایران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مجموع کشورهای آفریقایی خواستار واردات روزانه 80 تا 100 میلیون لیتر بنزین هواپیما از ایران شده اند که در حال حاضر ظرفیت صادرات این حجم فرآورده های نفتی وجود ندارد.
انتهای پیام/20
برچسب ها: آفریقا ، پاکستان ، بنزین ، ایران
نظرات بینندگان