کد خبر: ۳۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

رقابت 135 داوطلب براي تصاحب 65 كرسي مجلس

رئيس ستاد انتخابات كشور، با تاكيد بر آمادگي كامل اين ستاد براي برگزاري دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، از رقابت 135 نفر براي 65 كرسي باقي مانده مجلس نهم خبر داد.

سيد «صولت مرتضوي» با حضور در گفت وگوي ويژه خبري شبكه دو سيما، از برگزاري انتخابات در 18 استان، 33 حوزه و بيش از 14 هزار و 300 شعبه اخذ راي خبر داد و افزود: بيشترين كرسي هاي باقي مانده به تعداد 25 كرسي متعلق به تهران است كه 50 نفر براي آن با هم رقابت مي كنند.
وي اظهار داشت: با توجه به برگزاري انتخابات دور اول، زيرساخت ها در استان ها آماده بود و صندوق هاي راي، تعرفه ها، مهرها و همه لوازم مورد نياز نيز آماده شده است.
مرتضوي تعداد بازرسان شامل بازرس، سربازرس و بازرس ويژه را در مجموع حدود 15 هزار تن ذكر كرد و افزود: در مرحله اول نتيجه 2 حوزه انتخابيه از جانب شوراي نگهبان باطل شد و در سه حوزه هم تغييراني را شاهد بوديم كه در مقايسه با دوره هاي قبل كمتر بود.
وي قوانين و رويه برگزاري انتخابات مرحله دوم را مانند مرحله نخست دانست و ادامه داد: تبليغات هم مانند مرحله اول طي 7 روز و از بامداد پنج شنبه 7 ارديبهشت تا ساعت 8 صبح پنج شنبه 14 ارديبهشت مجاز خواهد بود.
مرتضوي افزود: ممنوعيت هاي تبليغات در مرحله دوم هم شامل مواردي مانند راه اندازي كارنوال هاي تبليغاتي، ديوارنويسي، چاپ عكس با قطع بزرگتر از ميزان اعلام شده و استفاده از بلندگو در فضاي باز مي شود.
وي همچنين تبليغ كانديداها در رسانه هايي كه از اعتبارات عمومي و دولتي استفاده مي كنند مانند صدا و سيما را ممنوع دانست و گفت: اين دسته از رسانه ها مي توانند مردم را براي حضور پرشكوه تشويق كنند ولي پايگاه هاي اطلاع رساني و ديگر رسانه ها منعي براي تبليغات ندارند ضمن آن كه فقط از نام افراد داراي مسئوليت حقوقي (بدون ذكر عنوان) در حمايت از يك كانديدا مي توان استفاده كرد.
رئيس ستاد انتخابات كشور در ادامه ملاك مشاركت مردم را مرحله اول انتخابات عنوان كرد و اظهار داشت: ما در مرحله نخست شاهد مشاركت بسيار گسترده و مطلوب در كشور بوديم، ولي در مرحله دوم آن حساسيت وجود ندارد چرا كه در ابتدا 3400 نفر با هم رقابت مي كردند و هر كرسي بيش از 12 نفر داوطلب داشت، اما در اين مرحله براي هر كرسي 2 نفر رقابت مي كنند.
مرتضوي با بيان اينكه حضور و مشاركت حداكثري مردم در مرحله دوم انتخابات با توجه به ضرورت افراد اصلح در مجلس مهم و ضروري است، از برگزاري انتخابات حوزه هاي ابطال شده به صورت مياندوره اي و همزمان با انتخابات رياست جمهوري در سال 92 خبر داد.

انتهای پیام/20

برچسب ها: مجلس ، داوطلب ، انتخابات
نظرات بینندگان