کد خبر: ۳۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

حفاری بزرگترین تونل کشور در اقلید به پایان رسید

قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ساخت بزرگترین تونل کشور و یکی از طولانی‌ترین تونل‌های خاورمیانه در شهرستان اقلید از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و اكنون كار حفاري و اتصال دوطرف اين تونل بدون هيچ خطايي انجام شده و به اتمام رسيده است.

هوشنگ عشایری در بازدید از تونل ابا‌صالح‌المهدی(عج) واقع در گردنه تیمارگون شهرستان اقلید افزود: این تونل كه در محل گردنه تیمارگون در حال ساخت است، با حذف اين گردنه كمك شاياني به لحاظ ارتقا سطح رفاه اجتماعي به مردم منطقه خواهد كرد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا٬ وی تأکید کرد: با توجه به مرکزیت شهر اقلید و به تبع آن تمرکز نسبی امکانات و خدمات در این شهر نسبت به شهرهای مجاور آن، وجود گردنه تیمارگون به خصوص در ماه‌های برف‌گیر سال مشکلات عدیده‌ای از لحاظ دسترسی به امکانات خدماتی، بهداشتی، درمانی و آموزشی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.

عشایری با یادآوري اينكه بهره‌برداری از این طرح کاهش طول مسیر محور اقلید ـ یاسوج و در نتيجه صرفه‌جويي در مصرف سوخت را به‌دنبال دارد، گفت: طول این تونل 2هزار و 610 متر،عرض راه های طرفین تونل 11متر، عرض تونل 8 متر، دهانه‌های شمالی و جنوبی جاده ارتباطی طرفین تونل به ترتیب 977 متر و 620 متر است.

مدير كل راه و شهرسازي فارس اضافه كرد: خوشبختانه حفاری این تونل با تمام سختی و ریزشی بودن و ساختار بد زمین شناسی، بدون هیچگونه خطایی و بر اساس برنامه‌ها اجرا و با اتصال دو طرف تونل تمام شده است.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در استان فارس همچنين گفت: تونل ابا‌صالح المهدي(عج) علاوه بر دارا بودن موقعیت استراتژیک و نقش موثری که در رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه، کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای و هم چنین افزیش رفاه مردم دارد، از نظر معماری نیز دارای شاخصه‌های منحصر به فردی است.

نظرات بینندگان