کد خبر: ۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

12 هزار نفر در انتظار تامین زمین مسکن مهر در شیراز هستند

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: 12 هزار نفر از مردم این شهر در انتظار تامین زمین برای ساخت مسکن مهر هستند.

هوشنگ عشایری ظهر دوشنبه در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان فارس افزود: سهمیه استان فارس در بحث مسکن مهر 106 هزار واحد بوده  که تاکنون 20 هزار واحد آن تحویل و 13 هزار واحد دیگر در انتظار بهره برداری رسمی قرار دارد.

وی ادامه داد: وضعیت مسکن مهر در شهرستانهای استان فارس مطلوب است به گونه ای که بیش از 80 درصد  نیاز مردم شهرستانهای استان فارس مسکن مهر تامین شده است.

بافت فرسوده از بافت تاریخی جدا شود

عشایری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، در خصوص  وضعیت بافت فرسوده شیراز نیز گفت: بافت تاریخی و بافت فرسوده از یکدیگر جدا هستند و تا زمانیکه این دو بحث از هم تفکیک نشود نمی توان انتظار فعالیت مناسبی در بافت فرسوده شیراز داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: تا زمانیکه نام بافت تاریخی بر روی بافت فرسوده گذاشته شود و قوانین بافت تاریخی در این منطقه اجرایی شود، نمی توانیم فعالیتی داشته باشیم.

وی افزود: مسئولان استان باید مصوبه ای داشته باشد که بتوانیم فعالیت های گسترده خود را در این منطقه آغاز کنیم.

آزاد راه اصفهان، شیراز به بوشهر اجرایی می شود

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه آزاد راه شیراز، اصفهان به بوشهر تاکید کرد: این پروژه تا سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

عشایری تصریح کرد: حدود 350 میلیارد تومان برای آزاد راه شیراز به اصفهان و 400 میلیارد تومان نیز برای اتصال این آزاد راه به بوشهر اعتبار مشخص شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت پروژه توسعه حرم شاهچراغ(ع) یادآور شد: اعتباراتی که برای توسعه حرم مطهر دریافت شده در همین بخش نیز هزینه شده است.

نظرات بینندگان