کد خبر: ۳۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

پاسخ به فرزاد حسنی به زبان هنر؛

هنرمند نقاش و عكاس شیراز گفت: با برپایی نمایشگاه عكس\' سایه های زمان\' تلاش كرده ام سخت كوشی مردم فارس و شیراز را در اشتغال به برخی از مشاغل به تصویر كشیده و به نمایش گذارم .

علیرضا عطروش درمصاحبه با روابط عمومی فرهنگ وارشاد فارس،بیان داشت: این نمایشگاه شماری از مشاغل فارس و شیراز را از سال 1350 خورشیدی به تصویر كشیده است.

او گفت :مشاغلی كه در این نمایشگاه به تصویر كشیده شده است ، نوعا در زمره مشاغلی است كه در زندگی روزمره چندان توجهی به آنها نمی شود و از این طریق تلاش كرده ام كه این دسته از مشاغل سخت را معرفی كنم .

عطروش اضافه كرد : فرهنگ كار به عنوان شیوه زندگی ، نقش بنیادی وزیربنایی در ارتقای سطح پویایی جوامع دارد لیكن درمقایسه با مفاهیمی همچون فرهنگ سازمانی، فرهنگ عمومی و نظایر آن، مفهوم فرهنگ كار كمتر تعریف شده است و به همین سبب در این نمایشگاه سعی شده است تا این فرهنگ از طریق هنرعكاسی ، معرفی شود .

این استاد نقاشی با اشاره به مشاغل سخت و استثنایی مانند بُولیُو بافی كه درشیراز هنوز هم وجود دارد ، گفت : با این معنا كه در شیراز و فارس كار قابل توجهی صورت نمی گیرد و یا مردمی كم كار دارد، مخالف هستم و در این نمایشگاه عكس به این مفهوم پرداخته ام و در تمام عكس ها ، حوصله ، دقت ، عشق و صبوری همراه با كمی درآمد كه با سادگی و خستگی ناپذیری كارگران و مشاغل فارس آمیخته شده است ، توجه ویژه ای داشته ام .

این هنرمند عكاس و نقاش همچنین به نكات قابل توجهی در ارتباط با برخی مشاغل فارس اشاره كرد و گفت :برخی از مشاغل آن قدرسخت و زیان آورهستند كه نسل های جوان ترحاضر به ادامه آن نبوده و نیستند .

وی ادامه داد: فرهنگ كار را بایستی مقوله ای پویا دانست كه در جریان صنعتی شدن ، روند تكاملی خود را طی می كند و باید توجه داشت كه منظور از عصاره فرهنگ كار، چگونگی تولیدات ملی و میزان آن است و این دو مولفه خود بر رفاه اجتماعی اثر می گذارد و تولید به نوبه خود برفرهنگ كار و روابط اجتماعی اثر شایانی دارد.

عطروش، تعداد تابلو های موجود در این نمایشگاه را 70 عكس رنگی از بیش از 60 شغل موجود در فارس عنوان كرد و بیان داشت : این نمایشگاه از 29 اردیبهشت ماه جاری درسالن صورتگر نگارخانه وصال در شیراز به نمایش گذاشته خواهد شد و تا سوم خردادماه امسال برای بازدید علاقه مندان دایر خواهد بود.

این هنرمند عكاس و نقاش 55 ساله كه تا كنون در كارنامه هنری خود برپایی بیش از 60 نمایشگاه گروهی و انفرادی را به ثبت رسانده است، مهمترین دغدغه خود برای برگزاری این نمایشگاه را كمك به ادامه برخی مشاغل و نشان دادن سختی های آن بیان كرد.

نظرات بینندگان