کد خبر: ۳۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

شیراز زیباست اما به خوبی از آن نگهداری نمی‌شود!

کاردار جدید نروژ در سفر به شیراز گفت: شيراز شهر بسيار زيبايي است و بايد از آن به‌خوبي نگهداري شود؛ ولي معلوم است كه از آن به‌خوبي نگهداري نمي‌شود، مثلا چمن‌زارهايي كه براي آن‌ها بسيار زحمت كشيده‌اند، به‌راحتي توسط مردم و مسافراني كه در آن به استراحت مشغول‌اند، تخريب مي‌شود.

ديدريك تونْسِت (Didrik Tonseth) كه حدود دو هفته است به‌عنوان كاردار در سفارت نروژ كارش را آغاز كرده، اولين‌بار است به ايران آمده و با سفر به شيراز، نخستين گشت در كشور ما را تجربه مي‌كند.

به گزارش شیرازه او كه همراه همسرش براي حضور در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري شيراز به استان فارس سفر كرده بود، از ديدن آثاري مانند تخت جمشيد، ارگ كريم‌خاني، حافظيه و آرامگاه سعدي بسيار شگفت‌زده شد، به خبرنگار ایسنا گفت: شيراز بسيار من را تحت تأثير قرار داد. اين شهر ظرفيت زيادي براي كار دارد و معلوم است از گذشته تا كنون براي شهرسازي در شيراز و حفظ اين شهر تاريخي، كارهاي زيادي انجام شده است.

وي بيان كرد: شيراز شهر بسيار زيبايي است و بايد از آن به‌خوبي نگهداري شود؛ ولي معلوم است كه از آن به‌خوبي نگهداري نمي‌شود، مثلا چمن‌زارهايي كه براي آن‌ها بسيار زحمت كشيده‌اند، به‌راحتي توسط مردم و مسافراني كه در آن به استراحت مشغول‌اند، تخريب مي‌شود.

او با اشاره به معماري‌هاي مدرن شيراز،‌ ادامه داد: به‌نظر مي‌رسد، ايراني‌ها معماري مدرن را دوست دارند و اين، موضوع قابل توجهي است كه سبب شده در شهري مانند شيراز، معماري مدرن و تاريخي در كنار هم قرار بگيرد.

تونست درباره‌ي برنامه‌هايي كه براي معرفي ايران در نروژ خواهد داشت با توجه به تجربه‌اي كه از اين سفر كسب كرده است، اظهار كرد: من قبلا به ايران سفري نداشتم و كمتر از دو هفته است كه كارم را به‌عنوان كاردار در سفارتخانه آغاز كرده‌ام و بايد دوباره به نروژ برگردم تا سفير نروژ در تهران مستقر شود؛ اما پس از استقرار نهايي در تهران حتما برنامه‌هايي خواهيم داشت.

برچسب ها: کاردار نروژ ، شیراز ، زیبا
نظرات بینندگان