کد خبر: ۳۵۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

۵+۱ برای راستی‌آزمایی گفته‌های خود تحریم‌های ضدایرانی را لغو کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با یادآوری اینکه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب قرار است تا پایان ماه جاری میلادی انجام شود، گفت: این‌بار غرب برای راستی‌آزمایی گفته‌های خود با لغو تحریم‌ها گامی به سمت جلو بردارد.

به گزارش شیرازه به نقل از خانه ملت نوذر شفیعی ، با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران از ابتدا مشکلی نداشت و در مسیر درست خود حرکت می‌کرد، گفت: به طور کلی غرب در راه تنش‌زایی گام بر می‌دارد.
‌نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مقابل خواسته‌ها و مطالبات غیر منطقی ۱+۵ انعطاف نشان داده، افزود: ایران با اعتمادسازی و ایجاد یک فضای روانی سالم بین‌المللی تلاش کرده تا از فضاسازی منفی غرب جلوگیری کند و در طول مسیر هسته‌ای خود همواره با حسن نیت گام بردارد.
وی با یادآوری این نکته که اعتمادسازی ایران در مذاکرات تا حدی بود که علاوه بر بازرسی‌های سرزده همکاری‌های داوطلبانه‌ای را هم انجام داده، تصریح کرد: دغدغه غرب مسائل فنی و کارشناسی هسته‌ای ایران نیست و مشکل غرب فراتر و کلان‌تر از مسائل هسته‌ای است.
شفیعی، هدف آمریکا را از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هسته‌ای، مشکل آفرینی برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران عقبه و پایه فکری غرب را تشکیل می‌دهد و بعید است که ۱+۵ با برگزاری ده‌ها دور مذاکره و نشست دیگرهم، نتیجه مطلوبی را به دست آورد.
وی با بیان اینکه ایران با پذیرفتن مذاکره برای حل بحران هسته‌ای که غرب عامل ایجاد آن بوده، در مسیر تعامل گام برمی‌دارد، گفت: ایران انعطاف‌های لازم را در برنامه هسته‌ای خود نشان داده و انتظار می‌رود این‌بار غرب برای راستی آزمایی ادعاهای خود گام‌های جدید به سمت جلو بردارد و از خود انعطاف نشان دهد.
نماینده مردم ممسنی در مجلس با یادآوری اینکه گروه‌ ۱+۵ تحت تاثیر تفکرات مداخله جویانه لابی‌های صهیونیست قرار دارد و بر اساس خواست آنها تصمیم می‌گیرد، افزود: دخالت‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته‌ای ایران تاکنون به شکل‌های مختلف ظاهر شده به طوری‌که گاه مذاکرات ایران و ۱+۵ به نقطه ای می رسید که امید می رفت نتایج مثبتی حاصل شود، اما هربار با کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی نتیجه دیگری رقم خورد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های خبری و تبلیغاتی با ایجاد جو روانی منفی بر ضد ایران و با راه‌اندازی موج ایران هراسی از ادامه روند مذاکرات در مسیر منطقی جلوگیری می‌کند، افزود: هدف رژیم صهیونیستی از به بن‌بست کشاندن مذاکرات هسته‌ای از طریق اعمال فشار سیاسی بر کشورهای غربی، تشدید تحریم‌های ضد ایرانی است تا از این طریق به هدف خود که بی ثباتی در ایران است دست پیدا کند.
شفیعی هدف غرب و رژیم صهیونیستی از اعمال فشار بر برنامه هسته‌ای ایران را آسیب رساندن به اصل جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: از بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای و اعمال تحریم‌های ضد ایرانی، هر دو طرف آسیب خواهند دید و این نتیجه باخت - باخت برای ایران و گروه ۱+۵ خواهد بود که البته در این شرایط غرب بیشتر آسیب می بیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با یادآوری اینکه اروپا  به جریان نفت ایران وابسته هستند، افزود: زمانی که مذاکرات بر اساس یک معیار منطقی و معقول حل و فصل می‌شود ضرورتی برای اعمال تحریم ها وجود ندارد و بر این اساس حل مشکلات از طریق مذاکره، نتیجه برد - برد را برای ایران و گروه ۱+۵ به همراه خواهد داشت.
پایان پیام/ص

نظرات بینندگان